El logo del Sínode

Què significa el logo del Sínode?

Un arbre gran i majestuós, ple de saviesa i llum, arriba al cel. Un signe de profunda vitalitat i esperança que expressa la creu de Crist. Porta l’eucaristia, que brilla com el sol. Les branques horitzontals, obertes com a mans o ales, suggereixen, al mateix temps, l’Esperit Sant.

El poble de Déu no és estàtic: està en moviment, en referència directa a l’etimologia de la paraula sínode, que significa “caminar junts”. El poble està unit per la mateixa dinàmica comú que l’insufla aquest Arbre de la Vida, des del qual inicia el seu caminar.

Aquestes 15 siluetes resumeixen tota la nostra humanitat en la seva diversitat de situacions vitals de generacions i orígens. Aquest aspecte es veu reforçat per la multiplicitat de colors vius que són en si mateixos signes d’alegria. No hi ha jerarquia entre aquestes persones  que estan totes en el mateix pla: joves, ancians, homes, dones, adolescents, nens, laics, religiosos, pares, parelles, solters; el bisbe i la monja no estan davant d’ells, sinó entre ells. Amb tota naturalitat, els nens i després els adolescents obren el seu camí, en referència a aquestes paraules de Jesús a l’Evangeli “T’enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i als entesos” (Mt 11,25).

La línia de base horitzontal: “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió” va d’esquerra a dreta en la direcció d’aquesta marxa, subratllant-la i reforçant-la, per acabar amb el títol “Sínode 2021-2023”, punt culminant que sintetitza el conjunt.