Manifest de Càritas-CORPUS 2022

Aquest any Càritas us convida a construir una comunitat fraterna, en marxa, fent camí i activant els sentits més propers que cada un de nosaltres portem dins, perquè avui encara moltes persones pateixen pobresa i desigualtat als marges d´aquesta societat que viu sense reconèixer a l´altre. Volem acollir amb els braços oberts a tothom, inspirats per aquell home de Samaria, que avui podria ser qualsevol dels estrangers o migrants que arriben a les nostres fronteres. Es tracta de tornar-nos propers i presents per a tothom, superant etiquetes i judicis que sostenim, sobre barreres culturals i històriques i, sobretot, responent a la crida de Jesús. Viure amb els sentits activats és viure en un cert estat d´alerta i atenció al que passa dins i fora d´un mateix, perquè desitjos, estímuls i ofertes, gairebé sempre venen de fora, però en canvi no vivim enfocant els sentits en el que fem, aturar-nos i fer silenci, ens permet prendre consciència d´on estem caminant, sentir la terra que trepitgem i fixar-nos en el terreny on està plantat l´afecte, els interessos i els projectes, per percebre com ens estem arrelant en la realitat de la terra i de la quotidianitat. El Samarità també fa una aturada en el seu camí, però no només per descansar o contemplar el paisatge, sinó per acostar-se a la realitat que té al davant, i connectar-se amb el dolor i el patiment de la persona que ha caigut, i esta mal ferida a mig camí. Una comunitat que acull, està ocupada i preocupada perquè ningú es quedi sense lloc a l´hostal, és receptiva i hospitalària, intenta fer sentir a l´altre com a casa, oferint-li suport, recursos, companyia o ser escoltats, i, ajudant a crear el seu propi espai per vincular-se, i desenvolupar-se en plenitud.

El relat del bon samarità és una història que es repeteix en cada persona i cada grup humà, aquesta lluita interior que ens fa debatre entre deure i voler, entre aturar-nos davant de la realitat de les persones que pateixen, o passar de llarg amb qualsevol excusa.

Càritas, avui, us vol demanar que sortiu a l´encontre dels ferits que no poden seguir fent el seu camí.

Informa: Càritas Diocesana de Solsona