Gràcies x tant! Dia de l’Església Diocesana

Aquest és el lema de l’any 2022 del Dia de l’Església Diocesana que celebrarem el diumenge 6 de novembre. És un lema molt adient i que té dues lectures. La primera parla d’ara mateix, en aquest temps de crisi en què la solidaritat, les aportacions dels fidels, ja siguin econòmiques, d’acompanyament, de pregària o de qualsevol altre vessant, són imprescindibles i, per tant, us en donem les gràcies. La segona és que en aquest dia l’Església vol agrair la vostra fidelitat i presència en les activitats de la vostra parròquia.

I també, no cal dir-ho, us animem a fer un passet més! A col·laborar allà on veieu que sou més necessaris. Tothom és sempre benvingut. En tot cas, «Gràcies x tant!». D’altra banda, aquesta frase vol dir agrair a l’Església tot el que ens dona: el confort, la pau en trepitjar la nostra parròquia quan anem a missa o celebrem algun sagrament, el perdó a través del sagrament de la penitència, l’acollença, la preocupació per com estem i la pregària sempre necessària per tots. Gràcies per estar sempre disponible, gràcies per ser sempre acollidora, gràcies per no jutjar-nos i rebre’ns tothora amb els braços oberts. Avui que ningú no dona res per res, l’Església ens ho dona tot. Per això li diem: Gràcies x tant!

No necessitem una Església rica: volem una parròquia digna, sostinguda pels cristians que hi troben Jesús i la seva Paraula. I que la sostenen perquè hi descobrixen el sentit de la vida i l’esperança en la vida futura. Per això us recordem que a la vostra parròquia podeu donar de diverses maneres i, a part dels canals habituals, podeu fer- ho també a través de internet posant <donoamiiglesia.es>. És una iniciativa que fa temps que funciona i amb la qual els diners van directament al compte bancari de la vostra parròquia. Bon Dia de l’Església Diocesana!

Vegeu la Memòria 2021 del Bisbat de Solsona