Conferència sobre l’església de Sant Jaume de Mollerussa

CATALONIA SACRA PROPOSA CONÈIXER COM ES VA PROJECTAR L’ESGLÉSIA DE SANT JAUME DE MOLLERUSSA

Aquesta conferència gratuïta es farà el dimecres 24 d’abril dins de la celebració de Sant Isidori

L’església de Sant Jaume de Mollerussa és obra d’Isidre Puig Boada, deixeble i col·laborador d’Antoni Gaudí. Ell va ser l’arquitecte diocesà encarregat de restaurar tot el patrimoni eclesiàstic del Bisbat de Solsona després dels estralls de la Guerra Civil Espanyola de 1936 i l’encarregat de projectar nous edificis, com el cas de la nova església de Mollerussa. Catalonia Sacra proposa el dimecres 24 d’abril, en el marc de les Festes de Sant Isidori, una conferència per conèixer com es va projectar l’actual església, la construcció… L’arquitecte Carles Freixes, responsable de Béns Immobles del Bisbat de Solsona i un dels principals estudiosos de l’obra de Puig Boada, serà el ponent d’aquesta activitat gratuïta que començarà a les 9 del vespre. La conferència es farà al Centre Cultural de Mollerussa i s’aconsella inscripció prèvia via web www.cataloniasacra.cat/agenda, al correu electrònic reserves@cataloniasacra.cat o al telèfon 693 720 202.

Aquesta església està inspirada en l’arquitectura florentina i va ser construït entre els anys 1941 i 1952 en substitució de l’antiga església de finals del XIX, situada on ara hi ha l’Ajuntament. És un edifici de tres naus, molt més alta la central, flanquejades per un baptisteri vuitavat i un campanar de planta quadrada. Tot el conjunt és de maó vist i la façana principal ve precedida d’un atri obert amb arcs de mig punt.

Puig Boada és un dels arquitectes catalans més rellevants a l’hora de considerar la reconstrucció de l’arquitectura religiosa després de la Guerra Civil, atesa també la seva condició d’arquitecte diocesà de dos bisbats: Solsona i Urgell. El projecte i construcció de l’església parroquial de Sant Jaume de Mollerussa esdevindrà una de les fites més rellevants dins el seu catàleg d’arquitectura religiosa i una obra encara injustament poc coneguda.

ACTIVITATS PER DONAR A CONÈIXER EL PATRIMONI ARREU DEL TERRITORI

L’agenda cultural de Catalonia Sacra es visualitza aquest 2019 amb prop d’una quarantena de visites, itineraris, conferències… L’agenda es va presentar el 20 de febrer en un acte a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona. Els deu bisbats amb seu a Catalunya impulsen per vuitè any aquesta programació que de març a octubre visualitzarà i difondrà la riquesa i diversitat del patrimoni d’arrel religiosa. Els actes es reparteixen en 20 comarques de Catalunya i una del País Valencià.

Les activitats de Catalonia Sacra i Dertosa Sacra* tornen a posar en relleu la importància i la diversitat d’un grapat d’obres cabdals de l’art català que hi ha arreu de l’àmbit dels 10 bisbats, amb conferències i visites guiades a elements  destacats del patrimoni amb valor afegit, bé sigui perquè no s’ofereixen regularment, bé sigui per la rellevància dels ponents.

En l’àmbit del Bisbat de Solsona aquest curs s’ha programat una visita centrada en els vitralls de la Catedral (20 d’abril), aquesta conferència sobre Sant Jaume de Mollerussa (24 d’abril) i una visita per conèixer les esglésies de les colònies del Llobregat (28 de setembre).

CATALONIA SACRA

Catalonia Sacra és una iniciativa dels bisbats amb seu a Catalunya. El seu propòsit és donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l’Església Catòlica, i ajudar a la seva visita. Aquest patrimoni, que representa una altíssima proporció de la riquesa patrimonial del territori, és el resultat de 2.000 anys de vinculació entre el cristianisme, la cultura, la identitat i l’espiritualitat del país.

CONFERÈNCIA | L’ESGLÉSIA DE SANT JAUME DE MOLLERUSSA

Dimecres 24 d’abril. 21 h.

Centre Cultural de Mollerussa

Activitat gratuïta.  S’aconsella  inscripció prèvia via web, al correu reserves@cataloniasacra.cat o al telèfon 693 720 202

www.cataloniasacra.cat/agenda

* Al Bisbat de Tortosa, Catalonia Sacra usa la denominació Dertosa Sacra