Administrador apostòlic

Mons. Romà Casanova i Casanova

Va néixer el dia 29 d’agost de l’any 1956 a Deltebre (Baix Ebre), bisbat de Tortosa.

Va cursar l’ensenyament secundari al Col·legi Diocesà de la Immaculada, des d’on va ingressar al Seminari Diocesà de l’Assumpció per iniciar la seva formació sacerdotal amb els estudis propis de filosofia i teologia.

El dia 17 de maig del 1981 va ser ordenat prevere per Mons. Ricard M. Carles i Gordó, aleshores bisbe de Tortosa, a la seva parròquia nadiua de Sant Miquel de Deltebre.

Ordenat ja prevere, va completar la seva formació eclesiàstica amb la llicenciatura en teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya, compaginant els estudis amb la corresponent tasca pastoral.

El 13 de juny del 2003 va ser nomenat bisbe de Vic pel sant pare Joan Pau II, i va rebre l’ordenació de bisbe el 14 de setembre a la Catedral de Vic.

El dia 23 d’agost de 2021 fou nomenat Administrador apostòlic de solsona, després de la renúncia del bisbe Mons. Xavier Novell i Goma.

Per contactar amb la secretaria de l’administrador apostòlic:

Sra. Encarna López – 973 48 06 19 – secretaria.aa@bisbatsolsona.cat