40 dies per la vida

La delegació de Joventut i el Projecte Raquel estan preparant una iniciativa en favor de la vida basada en la campanya internacional “40 dies per la vida”, que té lloc durant la Quaresma i s’inspira en els nombrosos exemples bíblics en què Déu s’ha valgut de quarantenes de conversió per transformar la història.

Aquesta Quaresma tota la nostra diòcesi ha de pregar per la vida dels nonats. Hem de pregar perquè els nostres joves creixin en l’amor veritable, siguin responsables dels seus actes, també quan s’equivoquen. Preguem i dejunem amb fervor per la fi de l’avortament al nostre país.

La iniciativa de la delegació de Joventut i el Projecte Raquel també consisteix en una xerrada per zoom a càrrec de la responsable del Projecte, la Dra. Conxita Medina acompanyada del Dr. Carles Pedrol. També està previst que als cinemes de la nostra diòcesi es projecti la pel·lícula “Unplanned” que tracta el tema de l’avortament a través d’una història real.

La nostra visió diocesana i parroquial és fer comunitats fraternes i evangelitzadores i no podem ser-ho si permetem que els més vulnerables de les nostres comunitats, els nonats, siguin eliminats.

Glossa del bisbe:

Mai he deixat de denunciar el genocidi més greu i terrible de la nostra humanitat: l’avortament. Alhora, he mirat de no quedar-me inactiu i he  promogut petites iniciatives per ajudar les embarassades pressionades per la família, els metges o les circumstàncies socioeconòmiques a avortar – Casa d’acollida de dones de les Vetlladores -. També he maldat per facilitar la guarició de les que ha comés aquest gravíssim pecat perquè Déu té poder per restaurar la destrucció interior que provoca l’avortament i que maliciosament la nostra societat silencia – Projecte Raquel -. També vaig impulsar un signe a favor de les famílies generoses amb la vida – Vacances per a famílies nombroses -.

Acullo amb goig aquesta nova iniciativa a favor de la vida. Fa un parell de mesos vaig veure la pel·lícula “Unplanned” i vaig demanar al Projecte Raquel que fes el possible perquè es passés per les sales de cinema de la diòcesi. Ara veig que amb la delegació de joventut es proposen molt més que això. Me n’alegro i ho recolzo.

Legalment aquest crim abominable és un dret i la nostra societat l’ha normalitzat fins a fer proves diagnòstiques adreçades només a proposar l’avortament “a temps”. Sempre hem de pregar per les embarassades perquè tirar endavant sembla una batalla per la vida més que allò natural i bonic. Però “40 dies per la vida” ens mostra que quan és tot un poble el que prega i dejuna i els seus joves ho fan davant dels centres sanitaris on es practiquen avortaments, succeeixen miracles.

“40 dies per la vida” s’inspira en els nombrosos exemples bíblics en què Déu s’ha valgut de quarantenes de conversió per transformar la història. Aquesta quaresma tota la nostra diòcesi ha de pregar per la vida dels nonats. Hem de pregar perquè els nostres joves creixin en l’amor veritable, siguin responsables dels seus actes, també quan s’equivoquen.

Preguem i dejunem amb fervor per la fi de l’avortament al nostre país. Quan llegim que ja hem arribat aquesta xifra de víctimes a causa del covid-19 ens esfereïm. Hipòcrites! Però si això és el que provoquem cada any a causa de l’egoisme que brolla del cor ferit d’aquesta generació sense amor!