Conferència Parroquial a càrrec del bisbe Francesc a Bellpuig

El passat dimarts 15 de novembre va tenir lloc la primera Conferència Parroquial amb el títol “El cristianisme en una societat plural”, que va oferir-nos el bisbe de Solsona, Mons. Francesc Conesa, a la Llotja de Bellpuig.

En el curs de la conferència, el ponent va parlar de la pluralitat religiosa i espiritual existent en el context social actual i la necessitat que els cristians tinguem una experiència de Déu sòlida i ferma, amb una formació que ens permeti donar raó de la nostra fe amb amabilitat i respecte, sense deixar-nos atrapar pel relativisme ni pel fonamentalisme.

D’entre d’altres temes, també va sorgir la idea que els cristians esdevenim una minoria creativa: cal que ens preparem per ser una Església més petita on s’aprengui no a viure pendent dels números (si som més o menys), sinó a viure amb fidelitat, alegria i coherència la fe, sent-ne testimonis. Per això és necessari –remarcava el ponent–, la Paraula de Déu, la pregària, la celebració comunitària de la fe i la caritat envers els altres.

Després hi hagué el torn de preguntes, que va ocasionar un ric diàleg entre Mons. Conesa i els assistents.

En acabar, les més de cent persones que ompliren la Llotja van poder conversar entre elles i també saludar personalment el bisbe Francesc amb un breu refrigeri.

Informa: Parròquia de Bellpuig

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies