Festivitat de la Mercè, patrona de la Parròquia de Solsona

El passat dissabte dia 24 de setembre va tenir lloc a la parròquia de la Mercè de Solsona la celebració de la festa de la seva patrona. La celebració es va dividir entre els dos centres dels quals disposa la comunitat, això és, la parròquia de la Mercè situada en una ala de la Catedral i els locals parroquials situats al Cor de Maria, antic edifici dels pares claretians.

La celebració va començar amb l’Eucaristia a l’altar del Sagrat Cor de la Catedral, el nostre rector, Mn. Lluis, en l’homilia va fer memòria de la història de la Verge de la Mercè com a patrona de la parròquia. En aquesta reeixida celebració hi varen participar un bon nombre de feligresos.

A la tarda en els locals parroquials va tenir lloc, per part de Mn. Lluís, la presentació del Pla Pastoral Parroquial previst per a aquest curs, això ens va permetre conèixer de primera mà les diferents àrees pastorals de la parròquia i les activitats previstes.

Vàrem comptar també amb la participació del nostre bisbe Francesc, el qual ens va acompanyar durant tota la vetllada. Primer impartint una xerrada en la qual ens va explicar que significava “Comunió per a la missió”,  l’aposta pastoral del bisbat per a aquest curs i després va obrir una ronda de diàleg, en la qual els presents varen poder fer-li preguntes. Al final va convidar els parroquians a què l’escriguessin i l’anessin a veure a Palau. Conèixer de prop al nou bisbe va fer que moltes de les persones lloessin la seva proximitat i alegria.

La vetllada es va acabar amb una estona d’Adoració al Santíssim conduïda pel grup musical de la parròquia, en la qual es varen llegir alguns textos de les cartes de Sant Pau adreçades a les primeres comunitats.  Tot seguit vàrem gaudir d’un bon àpat fratern preparat per unes compromeses voluntàries, en el qual compartirem l’alegria de retrobar-nos.

Informa: M. Teresa Valero / Fotos: Vanessa Artiaga

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies