Celebració de les Festes en honor de Sant Pere Claver

Celebració de les Festes en honor de Sant Pere Claver i

Festival d’Orgues de Ponent i del Pirineu

Verdú celebrà les tradicionals Festes de Sant Pere Claver, en commemoració de l’aniversari  de la mort d’aquest sant, nascut en aquesta població lleidatana l’any 1580. Ingressà el 1602 a la Companyia de Jesús, morint a Cartagena d’Índies el 8 de setembre de 1654. Fou  canonitzat pel papa Lleó XIII el 1888 i més tard el pontífex el declara patró de les missions entre els negres. També es declarà patró de la Republicà de Colòmbia.

Les festes començaren la nit del dia 8 de setembre amb una solemne missa al Santuari de Sant Pere Claver i a l’acabar es feu la processó de torxes molt participada traslladant la relíquia del sant fins a la Parroquial de Santa Maria, amb el cant dels Goigs i la benedicció. El matí del divendres dia 9, a l’església de Santa Maria, tingué lloc un solemne Ofici concelebrat presidit pel P. Roger Torres Aguiló S.J., Superior de la Missió Jesuïtes de Lleida. L’acompanyaven el responsable de la parròquia verdunina, Mn. Joan Vildadot; el rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca; a més de religiosos jesuïtes de la comunitat lleidatana i capellans del bisbat solsoní.

En l’homilia, Roger Torres significà Sant Pere Claver:  “va saber recollir l’esperit de l’alegria; fou testimoni de l’esperança dels que patien i tingué cura dels altres; també nosaltres hem de generar i cuidar l’esperança i tenir cura d’aquells que ho necesiten”. El cor de Joves i Homes de la Parròquia dirigit per Josep M. Salisi, interpretà la Missa de Lorenzo Perosi, acompanyats de l’organista Cristina Marimon i un grup de músics verdunins

Acabada l’eucaristia, després d’unes paraules d’agraïment de Mn. Viladot i d’una pregària a sant Pere Claver, es feu la tradicional processó del retorn pel carrer de la relíquia del sant fins al Santuari de Sant Pere Claver. Després de la benedicció solemne pel P. Roger Torres, nombrosos devots passaren a fer un acatament en senyal de veneració a la relíquia del sant, mentre s’entonaven els seus Goigs .

Per tancar les festes, la tarda del 10, el temple parroquial acollí la inauguració del XXIV Cicle del Festival Orgues de Ponent i del Pirineu 2022, amb la intervenció de l’organista Jordi Pajares i la mezzsoprano Cristina Tena.

Informa: Josep Castellà