Celebració de la Festa votada de Sant Sebastià

La localitat del Talladell renovà, el passat dia 17 de l’actual, la festa en honor del màrtir sant Sebastià, coincidint amb el tercer dissabte de setembre. D’aquesta manera, els veïns del Talladell imploren la intercessió del sant màrtir sant Sebastià. Un vot de poble establert a principis del segle XIX perquè els lliurés de la pandèmia de la pesta. Des d’aleshores, els veïns han dedicat dues vegades a l’any la festa de la veneració al sant. En la data del 20 de gener i sempre el tercer dissabte de setembre. Una festa votada de poble, que els talladellencs/es, ho celebren amb gran devoció, i també el fills/es de fora vila que en aquesta data es retroben amb les seves arrels.

Una cinquantena de devots participaren d’una eucaristia solemne a l’església parroquial de Sant Pere, amb l’assistència de la presidenta de la EMD, Marta Vilardosa. Concelebraren la missa, presidida per Mn. Sebastià Pijuan, responsable del temple, Mn. Josep M. Vilaseca, rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Marià Canal, Mn. Josep Camprubí i el carmelita P. Manel Bonilla.

Després hi hagué una processó portant-se la relíquia de sant Sebastià pels carrers del poble, acabant amb la seva veneració. Segui un refrigeri de germanor i una ballada de sardanes entre altres actes populars.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Francesc Gasull