Peregrinació Europea de Joves a Santiago de Compostela

“Si has decidido trazar un camino si te has propuesto volver a empezar si aún piensas en lo que tiene sentido. Santiago es tu ciudad”. Aquestes són les paraules amb les que comença l’himne de la PEJ. Després de molt de temps sense organitzar un esdeveniment cristià multitudinari, aquest any, més de 12.000 joves d’arreu d’Europa, majoritàriament de la península, s’han trobat a Santiago de Compostela. Més de 700 catalans i una trentena de joves del Bisbat de Solsona.

La PEJ22 ha tingut dues parts: el camí i l’encontre a Santiago. Les diòcesis catalanes han organitzat aquesta primera part de l’encontre, uns dies de camí, gaudint del paisatge, amb hores de sol, butllofes, estoretes i sacs de dormir, dutxes comunitàries i cues eternes… han estat dies de peregrinació, de caminar amb el Senyor, amb l’apòstol i amb els germans, més de 110 kms en 4 dies per arribar a Santiago, cantant a una sola veu el Virolai. La segona part de la PEJ22 ha estat els dies a Santiago: matins de catequesis, d’oració per grups, Missa i tardes de tallers, de cerveses i somriures, d’històries per no dormir, abraçades de misericòrdia en el Sagrament del perdó.

La PEJ22 ha estat la darrera activitat organitzada per l’actual equip de la Delegació de Joventut. L’actual delegat, Mike Ventura, ha presentat la seva renúncia al càrrec després de 3 anys, paraules d’agraïment són les que van brollar dels seus llavis en la petita sorpresa que se li va fer per acomiadar-lo.

En mans de Déu posem la Delegació de Joventut perquè el proper equip pugui portar a terme competentment i amb alegria la tasca que el Senyor Bisbe tindrà a bé d’encomanar-los-hi.

Informa: Delegació de Joventut