86è aniversari del martiri del Beat Ferran Saperas Aluja

El mati del dissabte 13 d’agost, s’inicià la celebració del 86è aniversari del martiri del germà claretià el Beat Ferran Saperas Aluja, amb un Viacrucis al cementiri. El presidí el rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, amb presència d’una cinquantena de devots. Començà davant mateix del cenotafi, a l’entrada del cementiri, que perpetua l’afusellament la matinada del 13 d’agost de 1936. Se seguí per l’interior, aturant-se on es trobaren les restes del Beat, a la capella del cementiri i davant el nínxol on es guardaren les despulles uns anys abans d’anar a Solsona, per retornar definitivament aquí. S’alternaren els devots portant la Creu i amb les lectures. A l’acabar el Viacrucis es venerà el reliquiari del beat Saperas, entonant-se el seus Goigs.

Al capvespre, després del Rosari a la Parroquial de Santa Maria de l’Alba, s’oficià una Eucaristia solemne, concelebrant amb el P. Joan Font, claretià de Valls, el rector de la UPP de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, i el religiós claretià de Lleida P. Josep Vilarrubias. Hi assistiren familiars del Beat arribats de Valls i d’Alió, gent de Cervera i de Barcelona, i els devots targarins. En l’homilia el P. Font, glosant la figura del Beat Saperas, ressaltà: “el beat Saperas donà testimoni de la seva fe amb Déu fins a morir perdonant. Tenia posada la confiança amb el Senyor i en sortí molt gloriós”. Feren les ofrenes familiars del Beat, i els cants foren en les veus dels Àngels de l’Alba, amb l’organista Jesús Balletbó.

Al final de la commemoració es cantaren els Goigs al Beat Ferran Saperas, lletra de Lluís Badía i música de Mn. Carles Melé. La relíquia del Beat estava exposada al presbiteri i després es va anar a venerar a la seva capella sepulcral pels nombrosos assistents. A l’acabar es compartí fraternalment un refrigeri. A la capella hi estan dipositades les despulles del Beat Saperas, beatificat a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, el 21 d’Octubre de 2017.

Així mateix el passat diumenge 14 d’agost, se celebrà una Eucaristia commemorativa a la seva localitat natal d’Alió (Tarragona). I el proper 18 de setembre, a les 5 de la tarda, es farà el tradicional Aplec a Mas Claret, prop de Cervera en memòria dels màrtirs claretians.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó, Antoni Fitó i Josep Castellà