Restauració del pergamí original de la traça de Fra. Josep de la Concepció del temple de Santa Maria de l’Alba

A la sala de l‘Edifici Parroquial de Tàrrega es va realitzar l’acte de la recepció de la restauració de l’antic pergamí amb la traça original del temple de Santa Maria de l’Alba, deguda al tracista Fra. Josep de la Concepció, sota la qual el 1672 s’iniciaren les obres de construcció de l’actual temple barroc classicista de la capital de l’Urgell. Hi van assistir els membres de la Comissió del Patrimoni de la Parròquia de Tàrrega, presidits pel rector mossèn Josep M. Vilaseca. L’entrega i explicacions les feu la restauradora Carme Balliu, desplaçada expressament des de Valldoreix (Barcelona).

La restauració de l’històric i valuós pergamí, signat per Fra. Josep de la Concepció, s’ha fet al Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya a Valldoreix, sota la direcció de la restauradora Carme Balliu. Ella va explicar la importància i el relleu d’aquesta traça que es conserva a l’Arxiu Parroquial de Tàrrega.

El pergamí restaurat serà presentat a la ciutadania el diumenge dia 31 de juliol, en ocasió dels actes commemoratius dels 350 aniversari de la col·locació de la primera pedra de Santa Maria de l’Alba, inaugurada vint-i-quatre anys després, el 1696. El actes començaran amb una eucaristia a les dotze del migdia  on es  podrà observar ja el pergamí restaurat. A les 19.30 hores a la parroquial, Carme Balliu explicarà el procés i detalls de la restauració, acabant amb un concert a càrrec del Quartet Prysma.

Informa: Josep Castellà