Catecolònies Diocesanes, al Molí de la Roda

Del 30 de juny al 2 de juliol va tenir lloc la ruta prèvia a les Catecolònies amb una quinzena de nens i nenes de 6è de Primària i 1r i 2n d’ESO.

El dijous 30, després de visitar la Cova de Manresa, van començar la caminada fins a Fals (Fonollosa) on van fer-hi nit. L’endemà feren camí fins Aguilar de Segarra on van anar a les piscines i, després de dinar, agafaren el tren fins a Calaf. Allí van pujar al campanar de la parròquia. També van participar de la missa de la comunitat parroquial.

El dissabte 2 van arribar a la casa de colònies El Molí de la Roda, on s’hi uniren tots els altres infants que, fins el diumenge 10, participarien a les Catecolònies. En total foren 46 nens i nenes.

Durant tota la setmana de colònies, a través del teatre, els infants van anar coneixent més i més l’Oleguer: un nen que li agraden els videojocs, fins al punt d’estar-hi enganxat, un nen que a vegades es discuteix amb els pares, que s’enfada fàcilment… Però que amb sant Ignasi va començar a descobrir una altra manera de viure… Totes les Catecolònies, doncs, van anar entrellaçades amb l’eix de sant Ignasi, del qual enguany se’n celebra el 500è aniversari de la seva estada a Montserrat i a Manresa.

Hi va haver estones de pregària, de jocs, d’olimpíades i gimcana, i de tallers on cada infant va poder passar-s’ho bé fent allò que més li agradava: braçalets, rosaris, papiroflèxia, lettering o cabanyes. A més, els infants també van realitzar alguns serveis: netejar lavabos, parar i desparar taula, escombrar el menjador, netejar l’entorn, fer d’escolans i tocar instruments musicals a les celebracions! Com sant Ignasi diu: “en tot servir i estimar”

El dijous 7 fou el dia d’excursió. S’anà caminant fins a Segur on van celebrar la missa al Santuari del Puig del Ram. En acabar, cada grup d’infants amb els seus catequistes, van pujar al cambril a venerar la Mare de Déu i a fer-se una foto amb ella. En sortir del santuari tingueren una activitat inesperada: com que hi havia dos forestals treballant per prevenir incendis, van demanar-los-hi que els expliquessin quina és la seva tasca i també van poder fer-los-hi preguntes. Després de dinar de pícnic els infants van visitar una formatgeria que hi ha a Segur, tant les cabres que tenen, com l’obrador on elaboren els formatges, matons i iogurts amb la seva llet. Abans d’arribar a la casa de colònies, també van passar pel Casal Sant Martí, l’antic noviciat de la Salle que només està a uns 15 minuts caminant des de la casa de colònies. Allà, un germà de la Salle va explicar-los l’església i la cripta, en la qual hi reposen les restes d’alguns dels 97 germans de la Salle que van morir màrtirs durant la Guerra Civil: homes de fe que van donar la vida per Crist, tot ensenyant i educant als infants del seu moment.

El diumenge 10 de juliol a la tarda, quan ja havien arribat els pares i mares a la casa de colònies, va tenir lloc la Missa final de les Catecolònies, presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Francesc Conesa, i concelebrada per Mn. Marc Majà i Mn. Xavier Romero.

A continuació, els infants i els catequistes van oferir un ball als pares, mares i altres familiars que havien vingut a recollir els nens i nenes. I la jornada s’acabà amb l’hora dels adéus.

L’equip de catequistes i precatequistes de les Catecolònies desitgen que els infants, ja retornats a casa, continuïn vivint allò que han après aquests dies amb l’Oleguer i sant Ignasi.

Informa: Equip de Catecolònies

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies