Trobada de les parròquies de la UPP de Bagà amb el bisbe Francesc

Aquest dilluns, dia 30 de maig, van tenir a Guardiola de Berguedà una trobada de primer contacte amb el bisbe Francesc. Fou dins l’activitat normal que hi ha a les parròquies.

Primer van ser els infants amb les seves mares fent una sessió de l’Oratori dels Infants juntament amb el bisbe. Era la darrera sessió del curs en què seguint l’any litúrgic invocaven Déu Pare que enviés l’Esperit Sant tal com es farà realitat en aquest diumenge de Pentecosta. Això enmig de les presències de Jesús que els han acompanyat aquest temps: Jesús en el Llibre, actuant quan l’escoltem, i després d’haver descobert la seva presència sota la forma del pa en el sagrament de l’Eucaristia. I a més, l’endemà que dos dels infants havien celebrat la seva Primera Comunió. El bisbe els va refermar en aquesta fe i, havent llegit quan els apòstols estaven reunits amb Maria, va explicar-los la procedència com a bisbe dels apòstols a través de l’ordenació. Així acabant animant-los a reprendre la catequesi el curs vinent.

Seguidament en el local parroquial van tenir unes paraules de Mn. Joan seguint els Exercicis Espirituals que s’han anat fent al llarg del curs. Era el moment d’assenyalar les dificultats que sant Ignasi ens presenta per aquest viure la fe, particularment aquesta manca de llibertat per estar incorporats en unes estructures en la societat marcades per la manca d’amor i de justícia, això és, d’egoisme. També dintre nostre, en el nostre cor, d’on surt la forma d’actuar, hi ha aquest espai encara marcat per l’egoisme. Tenint-ho en compte, sant Ignasi ens ofereix aquests mitjans per anar-ho vencent i tenir veritable llibertat: la pregària, la mirada a les actituds que tenim, ajudant-nos a prendre les decisions junt amb la persona de Jesús.

El bisbe Francesc es va remetre a l’escrit del Papa parlant d’un canvi de la cultura que faci passar de l’individualisme a la comunió de l’amor i que es concreti en la solidaritat. En el diàleg assenyalaren com molts procedien del món rural, de les masies. Precisament allí la solidaritat era impulsada per la forma de vida i davant circumstàncies que demanaven l’ajuda mútua. Així com la Parròquia era lloc de trobada, de sentir-se d’un poble. El Sr. Bisbe explicà que venia de Marbella per fer una conferència precisament del tema de la trobada, idea molt propugnada pel Papa.

Després van compartir un refrigeri que trobaren en les plates per picar junt amb la beguda. Va ser el moment de la conversa personal, podent-se presentar al bisbe. Així doncs un temps agradable i confortant tot esperant les orientacions que anirà oferint i també amb una propera visita per poder aplegar-se més colla amb ell. Cada parròquia de la UPP anirà pensant en quina ocasió anirà més bé per trobar-se amb ell.

L’eucaristia completà aquesta jornada. Desitjant que tingués un bon retorn, facilitant-lo de fer-lo en claror, perquè és la UPP de més distància i de carretera que demana més esforç de les que condueixen a Solsona. Un motiu més per estar agraïts al seu gest de venir a trobar-se amb nosaltres.

Informa: Unitat Pastoral Parroquial de Bagà

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies