La Parròquia de Tàrrega pelegrina a la Cova de Sant Ignasi de Manresa

El passat dia 11 de juny, la Comunitat Parroquial de Tàrrega pelegrinà a la Cova de Sant Ignasi de Manresa en ocasió de complir-se els 500 anys de l’estança de sant Ignasi de Loiola (1522) i celebrar-se l’Any Jubilar del 2022. Un grup de trenta quatre pelegrins sortiren de Tàrrega en bus al matí, encapçalats pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca. En l’inici del pelegrinatge es resaren les Laudes, i després Mn. Vilaseca glosà la vida, trajectòria i obres de sant Ignasi de Loiola.

Al Santuari de Sant Ignasi foren rebuts pel pare jesuïta Josep Maria Agustí Segarra, d’arrels targarines, fent una detallada visita guiada als notables mosaics de  P. Marko I. Rupnik, S.J, del Centro Aletti, acabats en les vuit capelles laterals del temple el mes d’abril del passat 2021. Els mosaics realitzats per un equip d’una vintena de col·laboradors representen els Exercicis Espirituals de sant Ignasi, mostrant en les seves escenes un total de noranta-tres rostres.

Després de visionar-se un audiovisual sobre la figura de sant Ignasi de Loiola i de visitar la Cova de Sant Ignasi, se celebrà l’eucaristia, oficiada per Mn. Josep M. Vilaseca. A l’acabar, es formà una petita processó passant els pelegrins per la Porta Jubilar de Sant Ignasi, mentre s’entonava  el cant del Virolai.

Un cop celebrat un animat dinar de germanor al mateix recinte ignasià,  es visità el jardí del Santuari amb el seu petit Oratori del Santíssim, de quin lloc es divisa una gran panoràmica de la muntanya santa de Montserrat.  Com a final del pelegrinatge tingué lloc una documentada visita guiada al gran temple gòtic de La Seu de Manresa, presidit per la imatge de la Mare de Déu de l’Alba. Com a comiat de l’especial jornada, s’intercanviaren els cants d’un fragment dels Goigs de la patrona de Manresa, i també de la patrona de Tàrrega.

Informa: Josep Castellà / Foto: JM Martí Carnicer