Gran solemnitat i participació en la festa del Corpus Christi

Els targarins celebraren la festa del Corpus Christi el matí del diumenge 19 de juny amb solemnitat i participació, en els actes organitzats per la Parròquia de Tàrrega, amb la col·laboració de la Fal·lera Gegantera, els grallers Els Carreter i la figura de l’Àliga de Tàrrega. Com a pròleg, el dijous 16 i el divendres 17, se celebraren durant tot el dia torns de Vetlla al Santíssim a la Capella de la Mare de Déu dels Dolors.

S’inicià la gran festivitat amb una eucaristia solemne a Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector, Mn. Josep M. Vilaseca. En l’homilia, Vilaseca assenyalà: “En l’Eucaristia rebem la salvació de Crist, i en aquesta, cadascú s’uneix al Senyor”.

En aquesta diada del Corpus se celebra el Dia de la Caritat, i així una representant de Càritas Parroquial Tàrrega, Teresa Vilamajó, llegí el pregó d’enguany sota el lema “Som el que donem. Som amor”, i quina col·lecta és destinada a  la Càritas Diocesana de Solsona.

El ball de l’Àliga i els Acataments al interior del temple

Acabada la missa, entrà l’ Àliga de la Ciutat, dansant davant de la custòdia del Santíssim en senyal d’homenatge dels targarins. Seguí la tradicional  processó pels carrers cèntrics de la ciutat, venerant-se el Santíssim en un altar al carrer del Carme fent Mn. Vilaseca la benedicció. Un cop entrada la processó a la parroquial, enguany degut a les altes temperatures, la centenària tradició dels Acataments de les catorze banderes i pendons parroquials, es feu al interior del temple. Com a novetat d’aquest any 2022  s’incorporà la bandera del Sagrat Cor, portada per una mare en representació dels nens/es que han fet la primera Comunió aquest curs. La benedicció solemne del Santíssim, unes paraules d’agraïment de mossèn Josep M. Vilaseca, i la foto de família, tancaren la gran celebració.

Informa: Josep Castellà