El Sr. Bisbe constitueix el Consell episcopal

ALS FIDELS DE LA DIÒCESI DE SOLSONA

Estimats diocesans:

Us escric aquesta carta per explicar-vos que, després d’uns mesos d’estar entre vosaltres, he considerat que havia de posar en marxa els diversos organismes de consell, que serveixen a la comunió entre nosaltres. Per això, després de consultar els mossens, avui he signat el decret pel qual es constitueix el CONSELL EPISCOPAL de la nostra Diòcesi i que estarà format pels sacerdots següents:

– Mn. Marc Majà i Guiu, vicari general
– Mn. Lluís Grifell i Vila, a proposta dels mossens de la zona del Cardener
– Mn. Alfons Busto i España, a proposta dels mossens de la zona sud
– Mn. Jordi Orobitg i Huguet, a proposta dels mossens de la zona del Llobregat
– Mn. Josep Maria Vilaseca i Ribalta, de lliure designació
– Mn. Xavier Romero i Galdeano, de lliure designació

Aquest Consell té la finalitat d’ajudar el bisbe en el govern ordinari de la Diòcesi. De manera especial, s’ocuparà d’atendre les necessitats dels preveres i diaques que exerceixen el seu treball pastoral a la Diòcesi, fer un seguiment de les activitats dels diferents organismes i institucions diocesanes i aconsellar el bisbe en tots els assumptes que aquest requereixi. El proper dia 8 de juliol tindrem la primera reunió del Consell.

Tinc la intenció de seguir fent passos en aquesta direcció i constituir el Consell de presbiteri el mes d’octubre i el Consell diocesà de pastoral el mes de novembre. Aquests consells diocesans ens ajuden a caminar junts i són instrument per viure la sinodalitat.

Agraeixo molt la participació dels sacerdots a l’Assemblea del 20 de juny passat. També manifesto la meva gratitud al Col·legi de Consultors, que va acompanyar els treballs de l’administrador apostòlic i m’ha acompanyat durant els primers mesos a Solsona. A tots us prego que seguiu resant per aquesta estimada diòcesi i per aquest bisbe, perquè encerti en les seves decisions.

Que tingueu un bon estiu. Rebeu la meva salutació fraterna,

✠ Francesc Conesa Ferrer, bisbe de Solsona

Solsona, 29 de juny de 2022