El bisbat de Solsona participa a l’Assemblea Final del Sínode, a Madrid

El passat dissabte dia 11 de juny, el bisbe Francesc acompanyat d’un petit grup de la diòcesi va participar a l’Assemblea Final del Sínode, a Madrid.

A les 11h. del matí va començar aquesta Assemblea a la Fundació Pau VI, amb l’assistència d’unes 600 persones de totes les diòcesis d’Espanya, entre bisbes, capellans, laics i consagrats. Aquest encontre es va iniciar amb les salutacions de l’arquebisbe de Madrid, cardenal Osoro; el president de la CEE, cardenal Omella; el nunci apostòlic, Bernardito Auza. El secretari general del Sínode de Bisbes, cardenal Grech es feu present mitjançant un missatge de vídeo.

Després va haver-hi una pregària d’invocació a l’Esperit sant amb acompanyament musical d’un quartet de corda. L’Assembla continuà escoltant el que ha estat l’experiència sinodal per a algunes persones de diferents diòcesis, a través de testimonis, alguns presencials i alguns en vídeo.

El moment culminant va ser quan tres dels laics de l’equip sinodal de la CEE van donar a conèixer la síntesi final –podeu llegir aquesta síntesi al final del text-. En acabar, va haver-hi un temps de treball de grups perquè es poguessin escriure, en unes targetes, algunes aportacions, tant les que es volien destacar com les que es trobaven a faltar. El nostre bisbat va compartir aquest treball de grup amb el bisbat de Menorca.

A la tarda, es van esposar les aportacions que s’havien fet abans i que s’incorporaran a la síntesi final. Després es va celebrar una solemne eucaristia en el mateix auditorium presidida pel cardenal Omella i concelebrada per tots els bisbes i capellans. Per finalitzar el secretari general de la CEE, Mons. Argüello, va fer l’acte d’enviament.

Cal destacar que la síntesi final a nivell d’Espanya té molts punts en comú amb la nostra síntesi diocesana. Ens n’alegrem!

Informa: Redacció / Fotos: Redacció i CEE

SINTESIS-FINAL-FASE-DIOCESANA-DEL-SINODO