Aplec de la UPP de Tàrrega presidit pel bisbe Francesc

L’Aplec 2022 de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, celebrat durant la tarda d’un calorós diumenge dia 12 de juny a la població d’Anglesola, aplegà a més d’un centenar de feligresos de les parròquies de Tàrrega, El Talladell, Verdú, Vilagrassa. Montornès de Segarra-Mas de Bondia i Anglesola. La celebració d’aquesta tradicional trobada anyal, suspesa en els dos darrers anys, enguany fou presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Francesc Conesa. Participaren en la trobada el rector Mn. Josep M. Vilaseca, i els capellans Josep Camprubí, Joan Viladot i Sebastià Pijuan.

Començà a l’església de Sant Pau de Narbona d’Anglesola, amb una salutació del rector de la UPP de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, seguint el res de les Vespres de la Santíssima Trinitat i les pregàries a càrrec de representants de les diverses parròquies. Una novetat de relleu d’aquesta edició consistí en la recepció del Sínode diocesà, quines conclusions del document de la UPP de Tàrrega foren comentades per Mn. Josep M. Vilaseca, Clara Carbonell, Helena Tarragó i Carme Guim, amb paraules final del prelat significant la seva importància de cara a una Església sinodal oberta, participativa i dialogant.

Després seguí una explicació de l’escriptor i historiador Jaume Vall Borda, sobre els elements culturals  i  històrics del temple barroc de Sant Pau de Narbona, amb la seva  capella de la Santa Creu i el retaule de Santa Anna, entre altres, fent-se una visita.

L’Aplec de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega acabà amb un àpat fraternal amb productes de la nostra terra al Casal Francesc Vidal Teixidó preparat per l’equip de voluntaris anglesolins i targarins. Al final hi hagueren paraules d’agraïment del bisbe solsoní Francesc Conesa i de mossèn Vilaseca, tancant l’acte de convivència i germanor de la feligresia comarcal.

Informa: Josep Castellà / Foto: Josep M. Martí Carnicer

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies