25 anys de ministeri sacerdotal de Mn. Josep M. Vilaseca

El diumenge 26 de juny la Parroquial de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega acollí la celebració dels 25 anys de ministeri sacerdotal de Mn. Josep M. Vilaseca i Ribalta, ordenat a Berga el 1997 pel bisbe solsoní, Antoni Deig.  Mn. Vilaseca, actual rector de  la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega des del setembre de 2009, estigué abans a les parròquies de Berga i de Súria.

S’oficià una missa solemne presidida per Mn. Josep M. Vilaseca, acompanyat d’un nombrós grup de familiars arribats de la zona del Llobregat, junt amb la feligresia. En la seva homilia, remarcà: “ser capellà és un regal de Déu. Aquests vint-i-cinc anys de sacerdoci m’han donat alegria i, en aquests moments, la paraula que brolla del meu cor és gràcies per tot”.

Es feren ofrenes d’un recull de fotos de la comunitat parroquial i familiars, la imatge del Bon Pastor i la creu, una estola, uns globus dels 25 anys portats pels infants, a més del pa i el vi de l’eucaristia, amb el cants dels Àngels de l’Alba acompanyats de l’organista Jesús Balletbó. Així mateix es cantà el Parenostre, pujant al redós de l’altar els seus familiars  i  feligresos.

Acabada la missa, la treballadora apostòlica Helena Tarragó adreçà paraules d’agraïment per la llarga i fecunda tasca pastoral de Mn. Vilaseca, fent-li entrega del regal d’un cristall òptic amb la imatge de la seva ordenació sacerdotal i un llibre de fotos familiars. Es projectaren uns vídeos realitzats per la família i la Parròquia sobre els 25 anys de la seva trajectòria sacerdotal, amb uns emocionats mots del rector targarí “donant gràcies a totes les persones que m’heu acompanyat en aquests vint-i-cinc anys”. Els assistents reberen una estampa commemorativa, compartint-se un refrigerí de germanor.

Així mateix el dimecres 29, festivitat de Sant Pere, dia de l’ordenació, se celebrà una eucaristia solemne, celebrant Mn. Vilaseca i concelebrant Mn. Josep Camprubí, amb nombrosa assistència. Al final rebé un llibre amb dedicatòries personals de la feligresia i un àlbum fotogràfic dels 25 anys de sacerdoci, en mig d’aplaudiments i mostres d’adhesió. Projectat un vídeo recollint la seva trajectòria pastoral, s’entonà l’himne de la Verge de l’Alba seguit d’un àpat fraternal.

També cal fer esment de la celebració que tingué lloc a la parròquia d’Anglesola de la qual Mn. Vilaseca també n’és rector.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer / Foto Anglesola: Clara Carbonell