Un bon grup de fidels participen a l’assemblea presinodal diocesana

El passat dia 7 de maig unes cent-trenta persones entre laics i capellans van participar de l’assemblea presinodal diocesana que va tenir lloc al matí a la Sala Polivalent de Solsona.

L’assemblea, que va ser presidida pel bisbe Francesc Conesa, va començar amb una estona de pregària preparada per un equip, amb Mn. Abel Trulls al capdavant, format per dos músics i una cantant.

En acabar, el Sr. Bisbe va donar la benvinguda, i els membres de l’equip diocesà per a la preparació del Sínode van començar explicant la proposta de document de síntesi. Tal i com va explicar la M. Lluïsa Garcia hi ha hagut 89 grups sinodals, repartits entre 685 adults, 285 infants i 146 adolescents i joves, sumant un total de 1116 participants al Sínode.

La Teresa Gené, responsable de l’equip, va anar desglossant el document, remarcant que tot l’equip havia estat treballant per poder resumir totes les aportacions que eren moltíssimes i, finalment, havia sortit un document de 10 folis en el qual hi havia les conclusions a cada apartat de preguntes.

Va explicar, sobretot, quins eren els passos als quals convidava l’Esperit Sant en aquest “caminar junts”: els canvis que es demanen, quines son les propostes que més han demanat els participants; les experiències positives que s’han destacat del treball fet durant els últims anys; els punts d’especial ressonància en els quals els fidels han coincidit més, i les qüestions que han suscitat diferents punts de vista.

Aquesta presentació del document va acabar amb algunes conclusions i possibles passos a fer: a nivell de parròquies, a nivell de bisbat i a nivell d’Església universal –tot i que aquest últim no pertoca tant a la diòcesi en si-.

Després uns testimonis –un jove de Súria i un matrimoni de Tàrrega- van explicar què havia significat per a ells aquest treball sinodal i com ho havien viscut.

Durant el descans va haver-hi lloc per una mica d’esmorzar i també perquè els participants a l’assemblea poguessin afegir quelcom més al document mitjançant unes targetes que s’havien repartit a l’entrada perquè així la gent poguessin anar apuntant el què volien aportar.

El P. Francisco Marín, un altre dels membres de l’equip, va llegir totes i cadascuna d’aquestes targetes d’aportació que s’havien escrit, i que es tindran en compte a l’hora de la redacció final del document. Per finalitzar l’assemblea el Sr. Bisbe va dirigir unes paraules de comiat i agraïment, i va encoratjar tothom a treballar perquè tot aquest treball no sigui en va.

Des de la comissió agraeixen a totes les persones que han col·laborat tant en els grups sinodals com el dia concret de l’assemblea en la seva part logística. Un agraïment també a l’ajuntament de Solsona per la cessió d’us de la Sala Polivalent.

Informa: Redacció / Fotos: Lluís Closa

DOCUMENT SÍNTESI PROVISIONAL