Projecte de renovació de la coberta de l’absis del temple parroquial de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega

L’Ajuntament de Tàrrega ha donat llum verda al projecte constructiu de la renovació de la coberta de l’absis de l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba, monument declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) l’any 2017. El pressupost de contracta ascendeix als 76.999 euros. L’objectiu principal de l’obra és impermeabilitzar la coberta, de 104 metres quadrats de superfície. Es procedirà a desmuntar l’estructura i a substituir els suports malmesos a causa del pas dels anys. Així mateix, es reaprofitaran les teules que es trobin en bon estat (la resta se substituiran ajustant-se a l’estètica arquitectònica de l’edifici). Els treballs inclouen la millora de tot el sistema de recollida d’aigües pluvials i un nou canal de recollida en el vessant nord. També es netejaran els canals de pedra existents.

L’execució del projecte sortirà aviat a licitació. La Regidoria d’Urbanisme s’encarregarà de tramitar l’adjudicació de les obres i la subvenció que atorgarà l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de la Generalitat de Catalunya. La resta de la despesa l’assumiran el Bisbat de Solsona i la Parròquia de Tàrrega. La impermeabilització de la coberta de l’absis té l’objectiu d’evitar filtracions d’aigua que poguessin malmetre els nous murals que el pintor Josep Minguell Cardenyes ha realitzat al presbiteri. Aquests, inaugurats el passat 14 de maig dins les Festes Patronals, ocupen 214 metres quadrats al voltant de l’altar i suposen la culminació del conjunt pictòric que Minguell ha realitzat al temple des de l’any 2005 a la nau central i el creuer. L’obra està englobada dins del Pla Director de conservació del conjunt, el qual enguany compleix, el dia 31 de juliol, els 350 anys de la col·locació de la seva primera pedra.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer (teulat) i Ajuntament de Tàrrega