Participació de la diòcesi de Solsona a la Trobada Mundial de Missioners de la Misericòrdia

Aquesta trobada mundial estava programada per a l’any 2020, però, llavors, per la Covid-19, no es va poder celebrar.

Al Vaticà, del 23 al 25 d’abril de 2022, hi ha hagut el 3r encontre mundial de missioners de la misericòrdia. Han participat prop de 400 del miler de missioners de la misericòrdia que hi ha en total en el món,. N’hi ha hagut de molts països: Ucraïna, Polònia, Estats Units, Brasil, India, Filipines, Nigèria, Guinea… Les reunions de treball han tingut lloc en l’aula Pau VI i en la nova aula del Sínode.

I) 1a jornada, dia 23: hi ha hagut la ponència “El Missioner de la Misericòrdia: home d’acollida”, de Mons. Fisichella, President del Pontifici Consell per a la Promoció de la Nova Evangelització, dicasteri del que depenen els missioners de la misericòrdia. També hi ha hagut el taller de treball “Missioners de la Misericòrdia durant la pandèmia: reptes i oportunitats”. A l’Església “Chiesa Nuova”, que guarda els restes de sant Felip Neri, i trobant-se exposat el Santíssim Sagrament, els missioners de la misericòrdia es van confessar i van confessar.

II) Dia 24: a la basílica vaticana de Sant Pere, la Santa Missa ha estat concelebrada pels cardenals, bisbes i missioners de la misericòrdia. Estava anunciat que la celebraria el Sant Pare. Però, per raons de salut del Papa, ha estat celebrada per Mons. Fisichella. El Papa hi ha estat present, en certa manera presidint, i ha pronunciat l’homilia. Després, el Papa, a la plaça de Sant Pere, ha resat el Regina Coeli.

III) Dia 25: hi ha hagut la ponència “El Missioner de la Misericòrdia i la crida a la santedat”, del brillant orador, cardenal Raniero Cantalamessa, predicador de la Casa Pontifícia. Després, la ponència “El Missioner de la Misericòrdia: el fòrum intern i l’extern”, del P. Astigueta, professor de la Universitat Gregoriana. Finalment, hi ha hagut l’audiència del Sant Pare als participants en l’encontre, als que els ha recordat la necessitat de la misericòrdia en el sagrament, i ha saludat a alguns.

En síntesi, és de destacar la presència del papa Francesc, i el seu magisteri. També, que el Papa, no poden casi caminar, per grans molèsties en el genoll, ha posat en l’encontre un important esforç i una proximitat afectuosa. Durant la trobada els missioners varen ser encoratjats a viure la misericòrdia, a predicar-la, i, de manera destacadíssima, a administrar el sagrament de la confessió, que és perdó diví, i amor misericordiós de Déu.

En aquest encontre mundial hi han participat els missioners de la misericòrdia de la diòcesi de Solsona. Es a dir: Mn. Antoni Bonet i Trilla, rector de Balsareny, i Mn. Josep Mª Montiu i de Nuix, rector de Sant Llorens de Morunys. Que estan en aquest càrrec des de 2016.

Informa: Mn. Josep Maria Montiu i de Nuix