Novena de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba

Des del capvespre del dia 4 i fins dijous dia 12 de maig, a la capella de la Mare de Déu dels Dolors i el Santíssim, i com a pròleg de les festes de les Santes Espines i Mare de Déu de l’Alba de Tàrrega, se celebra la Novena.

Unes festes patronals que estan dedicades: la data del 13 a les Santes Espines i el 14 a la Verge de l’Alba. També el dia 15 a sant Isidre, el patró de la pagesia.

En la primera jornada i després de les Vespres, presidí la missa Mn. Sebastià Pijuan, acabant amb l’himne de la Mare de Déu de l’Alba.

En cadascun dels dies s’oficia l’Eucaristia a càrrec dels capellans de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, acompanyats del rector Josep Maria Vilaseca. S’alternen en les pregàries i ofrenes els diversos grups parroquials: Grup d’Oració i Amistat, Vida Creixent, neteja i ornamentació, Economia, obres i Família Unida, Missions i Mans Unides, Adoració i Pregaria, Litúrgia, Alpha, Evangelització, Fe i Vida. També els de Catequesi infantil i Café Familiar, Catesplai, acollida, lectors i música, Cor de Maria i la Frater, Vida Consagrada: El Carme, Carmelites Missioneres, Vedrunes i Fàtima.

Els oficis del 13 i 14, seran presidits pel bisbe Francesc Conesa

Els dos  oficis solemnes de les festes del 13 i 14, estaran enguany presidits per Mons. Francesc Conesa, bisbe de Solsona. La tarda del divendres 13 es farà la tradicional Processó de les Santes Espines i el seguici popular amb tot el folklore targarí, amb l’acte de benedicció de la ciutat a la Plaça Major. Seguirà el solemne ofici de les Santes Espines fent-se la veneració de les relíquies, pel devots i  autoritats. Al final les Santes Espines sortiran en processó a la Plaça Major on es farà el Ball de l’Àliga en el seu honor.

El dissabte 14, al migdia, l’Ofici en honor de la Patrona, la Mare de Déu de l’Alba, amb l’ofrena floral de les capitanes a la patrona targarina i el cant del seu himne. Enguany destaca especialment la inauguració dels nous frescos del presbiteri de la Parroquial obra del pintor Josep Minguell Cardenyes, que seran beneïts pel bisbe Conesa, acabada l’Eucaristia. I per la tarda, el muralista targarí farà una visita guiada al conjunt de murals de Santa Maria de l’Alba.

Informa: Josep Castellà

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies