La diòcesi participa a les “Jornades de treball per al sosteniment de l’Església”

Els dies 12 i 13 de maig van tenir lloc a Madrid les “Jornades de treball per al sosteniment de l’Església”, organitzades pel Secretariat per al Sosteniment de l’Església de la CEE. Aquestes jornades són importants perquè promouen la creació d’una oficina diocesana per al sosteniment.

Ara que estem en plena campanya de la renda és necessari recordar, a tots els fidels, la importància de marcar la X en l’assignació de l’Església catòlica. Però si volem avançar amb realisme cap a l’autofinançament, no ens hem de quedar aquí. Hem d’anar més enllà, hem de sostenir la nostra parròquia començant per formar part d’ella i no tan sols a nivell econòmic. Una parròquia viva en carismes, en pregària, en catequesi…dona els fruits de l’evangelització. També el fruit econòmic, però aquest ha de ser una conseqüència, no la finalitat.

El dijous dia 12 de maig, a les jornades, van tenir lloc diverses ponències i una taula d’experiències on va participar com a ponent l’ecònoma diocesana. El tema que va exposar va ser l’experiència pilot de la creació d’un subdepartament d’economia l’any 2014, amb la contractació d’una persona a mitja jornada amb finalitat d’avançar cap l’autososteniment de les nostres parròquies.

L’ecònoma va exposar els diversos projectes duts a terme per aquest subdepartament, el grau d’acolliment per part de les diferents parròquies, la formació donada, els resultats econòmics aconseguits… Acabant amb la valoració, a dia d’avui, del punt on estem en el tema de l’autofinançament a la nostra diòcesi.

Cal destacar, la nit del dia 12, la presentació de la Memòria anual d’Activitats de l’Església Catòlica a Espanya. Allà es va mostrar l’activitat realitzada per l’Església en l’àmbit pastoral, evangelitzador, educatiu, cultural, assistencial i caritatiu, de la qual es beneficien cada any milions de persones.

Continuem pregant, avançant i demanant al nostre rector: “en què puc ajudar jo a la meva parròquia?”. Si tots fem aquesta pregunta, cadascú trobarà el seu lloc o la manera on el Senyor el crida, en comunió amb la resta de la comunitat parroquial.

Us anirem informant d’aquest projecte que ja fa anys que la nostra diòcesi promou i que ara hem d’entonar amb més força i recursos.

Informa: Departament d’Economia Diocesana

, ,