El bisbe Francesc presideix la solemnitat de la Santa Creu, a Anglesola

Anglesola celebrà la Festa Major de la Santa Creu amb tota solemnitat i bona participació després de dos anys de no poder-se celebrar degut a la pandèmia del Covid-19.

La Festa de la Santa Creu s’inicià a les 12 del migdia oficiant-se una solemne Eucaristia a la parroquial de Sant Pau Narbonenc, presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Francesc Conesa, concelebrant amb el rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, acompanyat dels capellans, mossens Josep Camprubí, Sebastià Pijuan i Antoni Bonet.

Presidiren els Prohoms d’Anglesola i l’Ajuntament, amb l’alcaldessa Carme Miró.  Enguany al complir-se els 300 anys de la inauguració de la Capella de la Santa Creu, el poeta anglesolí Jaume Vall Borda li dedicà el poema commemoratiu, 300 Anys.

Abans de la missa es feu la cerimònia a la Plaça de l’Església de la benedicció del quatre punts cardinals del terme i dels Panets de la Caritat davant de l’església de Sant Pau de Narbona. Acabada la celebració eucarística hi hagué la  processó per l’entorn de la plaça seguint la veneració de la Santa Creu, interpretant-se els Goigs a la Santa Creu.

Com és tradició centenària, hi hagué l’acte important del repartiment a la tarda dels quatre Panets de la Caritat als nombrosos veïns i gent de comarques que acudiren a la festa. Es repartiren 10.000 racions d’aquest petit panet circular cuit sense llevat. Ho feren les autoritats i  Prohoms de la vila, que estan sota el patronatge de la Verge del Roser. Segons creença popular els  panets col·locats als camps i habitatges guarden dels danys de les pedregades, i també de la salut dels devots.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Parròquia de Anglesola i Jaume Vall

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies