El bisbat destinarà alguns immobles com a habitatges d’acollida per a refugiats

Des del trist inici, el 24 de febrer passat, del conflicte bèl·lic a Ucraïna són innombrables les accions que, aquí i allà, s’estan emprenent per mirar d’ajudar o, com a mínim, alleugerir el mal de la guerra. També l’Església respira amb aquesta preocupació i, per això, procura respondre-hi en la mesura del possible. Des de propostes de pregària per la pau fins a modes concrets d’ajuda –ja sigui en la distància o sobre el terreny- a nivell de bisbats o parròquies, de moviments o d’espontànies agrupacions de laics, diferents realitats d’Església han intentat aportar el propi gra de sorra. En el nostre context és just fer esment del treball de Càritas i Mans Unides, que s’han activat amb celeritat per mirar d’ajudar amb tots els seus recursos.

El bisbat de Solsona ha estat rumiant si podia sumar, també, alguna col·laboració específica a la crisi ucraïnesa. Intentant respondre aquesta pregunta ha sorgit la idea de destinar alguns immobles eclesials com a habitatges d’acollida per a refugiats.

S’està treballant en aquesta direcció –recollint informació, parlant amb les parts implicades (col·legi de consultors, departament de Béns Immobles, Economia Diocesana, parròquies i comunitats religioses dels llocs corresponents, Càritas, voluntaris…)- i s’han fet dos passos significatius. D’una banda, s’ha comunicat ja a l’administració l’oferiment d’algun habitatge per a l’acollida de refugiats –això significa que, després de la fase inicial d’acollida d’emergència que la Creu Roja està efectuant ara en albergs o equipaments, aquests habitatges de la diòcesi podran servir per acollir aquells ucraïnesos que ho necessitin-. D’altra banda, s’ha acollit ja a una família d’Ucraïna (una mare i dues filles) al pis que l’associació “Amics del Casal” gestiona a la parròquia de Sant Guim de Freixenet, amb l’ajuda d’“Emmaús Rural”. Aquestes tres ucraïneses van arribar a casa nostra després d’un llarg periple fugint del conflicte: de la regió d’origen a Khàrkiv cap a l’oest del país, d’allí cap a Polònia, i encara des d’allí cap a l’oest d’Europa, fins arribar aquí. Sant Guim de Freixenet compta amb un petit nombre d’ucraïnesos que, junt amb altres voluntaris, estan acompanyant aquesta família.

Des del bisbat es vol donar a conèixer aquesta iniciativa d’acollida, per tal d’animar novament a pregar per la pau i, també, per deixar constància de que iniciatives d’aquest tipus són possibles gràcies a la col·laboració de tota l’Església diocesana. Si algú vol col·laborar més concretament de forma econòmica en l’acollida diocesana de refugiats, pot fer-ho a través del compte ES86-2100-0081-9601-0026-9360 (especificant el concepte “Acollida Ucraïna”). Recordeu que si feu arribar les vostres dades i un telèfon o mail de contacte a economia2@bisbatsolsona.cat us podreu desgravar aquest donatiu a la propera declaració de la renda que es farà el 2023.

Informa: Redacció

, ,