Tradicional festa de la Mare de Déu de Montserrat, a Tàrrega

Els targarins celebraren la tradicional festa de la Mare de Déu de Montserrat, que és venerada des de molt antic a la ciutat, que tingué la seva pròpia Confraria la qual bastí la seva bonica capella a la Parròquia de Santa Maria de l’Alba.

Els actes començaren els capvespres dels dies 25 i 26. Després del res de les Vespres en cadascuna jornada es feren les pregàries dins del Viatge Espiritual en honor a la Verge de Montserrat, del bisbe Mons. Josep Torres i Bages, patriarca espiritual de Catalunya. A continuació una missa presidida per Mn. Josep M. Vilaseca, amb els cants i la col·laboració d’un grup de cantaires parroquials, acompanyats per l’organista Jesús Balletbó

El dimecres dia 27, en la festivitat patronímica de la Verge de Montserrat, després del res de Vespres i el Viatge Espiritual de Torres i Bages, s’oficià una solemne Eucaristia a l’altar major de la Parroquial, oficiada pel rector mossèn Vilaseca, assistint-hi nombrosos feligresos a la nau central de l’església. En l’homilia, el rector Vilaseca, entre altres coses, destacà el fet “de complir-se enguany el 75è aniversari de l’Entronització de la Mare de Déu de Montserrat en l’any 1947, cerimònia a la que assistiren milers de persones “.

En la missa fou beneit el tradicional boix i al final es passà a venerar la Mare de Déu de Montserrat en la seva bonica Capella, recollint tothom el tradicional ramet de boix. En aquesta capella existeixen uns bonics murals al fresc del pintor targarí Jaume Minguell Miret.

Informa: Josep Castellà