Reobertura de l’església de Sant Joan Baptista del Palau d’Anglesola

El dijous dia 3 de febrer, festivitat de sant Blai, i amb motiu de la Festa Major d’hivern del Palau d’Anglesola, va tenir lloc la reobertura de l’església de Sant Joan Baptista.

L’any 2019 es va esfondrar la volta del cor i, a conseqüència d’aquest fet, es va valorar la urgència d’obres de rehabilitació i reforma d’aquest edifici emblemàtic de l’any 1802, assentat sobre una antiga església del segle XII.

La trobada-festa consistí en una missa presidida per l’administrador apostòlic del nostre bisbat, i bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova; i concelebrada per Mn. Jaume Casamitjana; Mn. Lluís Prat, delegat de Litúrgia; Mn. Josep Santamaria i Mn. Climent Capdevila, antics rectors de la parròquia del Palau d’Anglesola. I per l’equip de l’Agrupació Parroquial: Mn. Alfons i Mn. Théodore, rector de la parròquia. Hi va participar també, tot exercint la seva diaconia, el diaca Antoni Cid.

Acompanyaren en l’acte personalitats de la societat civil: la Sra. Estefania Rufach, vicepresidenta de la Diputació de Lleida i de l’Institut d’Estudis Ilerdencs; el Sr. Rafel Panadés, president del Consell Comarcal del Pla d’Urgell; el Sr. Francesc Balcells, alcalde de la vila; els regidors de l’Ajuntament: la Sra. Maite Teixidó, la Sra. Carme Tàpies, el Sr. Joan Valls, el Sr. Xavier Costa, el Sr. Jordi Martínez i el Sr. Ramon Farnell. A més del Sr. Jaume Cuadrench, aparellador de l’obra realitzada, i del Sr. Carles Freixes, director del Museu Diocesà i Comarcal del Bisbat.

En l’homilia, el Sr. Bisbe destacà el valor de les complicitats necessàries a l’hora de portar a terme qualsevol projecte comunitari: la voluntat de sentir-se implicat i compromès amb la comunitat, amb l’església-poble del Senyor.

En la part litúrgica de la professió de la fe, s’encengueren, entre totes les persones assistents, les espelmes per rememorar la Candelera i es presentaren, per part dels laics de la parròquia, les ofrenes pensades per a la celebració.

En el context de la benedicció del Sr. Bisbe, hi hagué la presentació de la relíquia de sant Blai i es feu la benedicció dels aliments.

En els parlaments finals, tant l’alcalde, Sr. Francesc Balcells, com Mn. Climent i Mn. Théodore agraïren la comunitat del Palau per tota la implicació demostrada en aquests dos anys d’obres (en la custòdia, l’arranjament i el trasllat de bancs, en la neteja de les imatges…, del temple). Es va reconèixer, especialment, la constant feina realitzada per la Sra. Maite Teixidó, i també es donà les gràcies a l’arquitecte Sr. Ramón Padullés; així com a tots els operaris i a totes les persones i entitats que, d’alguna forma o altra, han contribuït al somni de l’obra de reconstrucció de l’església.

Alhora es llegí la carta enviada per l’antic rector Mn. Carles Pubill a tots els palauanglesolins, qui no va poder acompanyar-los en aquest dia.

Hi hagué un espai d’agraïment per la col·laboració econòmica i tècnica de les institucions benefactores de l’obra; els Serveis Territorials de Lleida del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Lleida, el Consell Comarcal del Pla d’Urgell i el Bisbat de Solsona.

El moment més emotiu per a totes les persones del Palau que assistiren a la celebració, unes 225, fou el retrobament amb Mn. Josep Santamaria, antic rector de la parròquia, qui actualment resideix a Berga. Les seves paraules dites des del cor emocionaren tots els congregats.

Durant la celebració s’escoltaren els cants de la Coral de l’Associació de Dones, qui cantà els Goigs de Sant Blai en cloure’s l’acte.

Al final de l’acte, la parròquia repartí un record commemoratiu de la reobertura de l’església (disseny de Carles Teixidó), i es donaren orelletes, gentilesa de l’Ajuntament.

Donem gràcies al Senyor per haver-nos permès celebrar amb molta felicitat aquest dia i per haver-nos beneït en abundància tant dels béns com de les persones que han fet possible la reobertura de la nostra estimada església de Sant Joan Baptista.

Informa: Parròquia del Palau d’Anglesola / Fotos: Maria Soledat Clota Martí

,