La catedral de Menorca va acollir el passat dissabte al matí l’Eucaristia de comiat i d’acció de gràcies pels 5 anys de ministeri episcopal de Mons. Francesc Conesa a Menorca, amb l’assistència de tot el presbiteri menorquí, diaques, religiosos i un gran nombre de fidels i autoritats civils de tota l’illa que van omplir la catedral. A més, van acompanyar la celebració solemne la Capella Davídica sota la direcció de Katia Moll, l’organista Tomé Olives, el salmista Joan Taltavull i el trompetista Tito.

En la seva homilia, el bisbe Francesc va expressar el goig i l’alegria d’haver estat durant cinc anys el bisbe de Menorca: “Per a mi serà un record inesborrable l’ordenació episcopal rebuda el 7 de gener de 2017 en aquesta Església Catedral.”  En aquest sentit, va agrair l’acollida i l’esperit de col·laboració dels menorquins, expressant la seva estima de tot cor per Menorca.

El Bisbe va manifestar als fidels que el seu desig ha estat ajudar-los a seguir Crist i enamorar-se del seu Evangeli i, sobretot, de la seva persona. Va valorar molt positivament tots els projectes que, unit als preveres, religiosos i fidels laics, s’han impulsat com el Pla Pastoral Diocesà “Créixer com a Església de portes obertes i en sortida“, la reforma d’alguns organismes diocesans, el directori per a la iniciació cristiana, l’acció social de l’Església, l’impuls del laïcat, la visita pastoral, entre d’altres. Unes iniciatives pastorals que s’han basat en la comunió entre tot el poble de Déu, les parròquies, els centres pastorals, els moviments i els col·legis.

Francesc va agrair de forma especial als laics que col·laboren amb la pastoral diocesana, que participen activament en la vida de la Diòcesi ja que en les seves mans hi ha el futur de l’evangelització. D’altra banda, va expressar que se’n va a Solsona “amb l’experiència viscuda a Menorca, on m’heu ensenyat a ser Bisbe” i que assumeix aquest repte amb il·lusió, confiant en les paraules de Déu. Per acabar, Mons. Francesc va desitjar que Menorca tingui prest un nou pastor i va fer referència a la Mare de Déu, a qui va encomanar el seu ministeri i ha estat la guia del seu camí durant aquests anys.

Al final de l’Eucaristia, el vicari general, Mn. Gerard Villalonga, va dirigir unes paraules d’agraïment en nom de tot el poble de Menorca, al bisbe i administrador diocesà, Mons. Francesc Conesa, per la seva tasca pastoral durant tot aquest temps. A més, va destacar la seva dimensió humana, espiritual i la seva escolta; la capacitat de diàleg i reflexió, en un moment en què la sinodalitat és molt present a la nostra Església. Així mateix, va assenyalar que són molts els projectes que s’han desenvolupat durant el seu pontificat.

A continuació, es va fer entrega com a record del quadre “Port de Ciutadella” de l’artista Josep Padrós i els fidels presents a la cerimònia li van dedicar un gran aplaudiment. A l’acabar l’Eucaristia, des de la porta major de la Catedral, el bisbe Francesc va saludar un a un a tots els assistents.

Informa: Bisbat de Menorca / Fotos: Toni Barber

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies