Tradicional celebració de la Festa de Santa Llúcia, a Tàrrega

Els devots targarins renovaren  la celebració de la festa centenària de santa Llúcia, patrona de la vista i de les modistes, el dia 13 de desembre. Al seu altar, a la parroquial targarina, els fidels van encendre durant tot el dia quantitat de ciris.

A la parroquial de Santa Maria de l’Alba, després del res de les Vespres se celebrà l’eucaristia oficiada pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca. En l’homilia glosà la figura de la verge i màrtir del segle IV, assenyalant: “Que la santa patrona de la vista ens la guardi i també ens doni i conservi els ulls de la nostra fe”. Els cants anaren a càrrec del grup Els Àngels de l’Alba, acompanyats de l’organista Jesús Balletbó, interpretant-se al final diversos fragments dels Goigs en lloança de santa Llúcia.

La venerada santa Llúcia, té al temple de Santa Maria de l’Alba una  capella lateral que es construí l’any 1940 després de la guerra civil. La seva petita i bonica imatge fou sufragada en subscripció promoguda pel Gremi de Sastres i Modistes de Tàrrega, i després fou beneïda durant la festa del  13 de desembre de l’any 1947. Els fidels targarins hi tenen des de temps centenaris una especial devoció, i al seu altar constantment hi cremen espelmes.

Informa: Josep Castellà