La Festa de Purisima amb l’enlairament de tres-cents globus ecològics

La Parròquia de Tàrrega celebrà amb plena solemnitat la festivitat de la Immaculada Concepció d’aquest 2021.

El capvespre del dia 7, en la vigília de la Puríssima, a la nau principal del temple parroquial de Santa Maria de l’Alba tingué lloc una Vetlla de Pregaria a la Mare de Déu, amb l’exposició del Santíssim, el res del Rosari comentat i músiques, les Vespres i benedicció final, presidida pel rector Mn. Josep M. Vilaseca, acompanyat de Mn. Jordi Orobitg.

El dimecres dia 8, dia de la gran festa de la Puríssima, la solemne Missa de la Comunitat de les dotze del migdia, molt participada per la feligresia, nens/es de la catequesi, cafè familiar i catequistes, fou oficiada per  mossèn Mn. Josep M. Vilaseca.

En l’homilia, Mn. Vilaseca després de glosar la figura i virtuts de la Mare de Déu, assenyalà entre altres coses: “L’amor del Senyor ens arriba a través de la nostra Mare de Déu”. Els cants anaren a càrrec del grup parroquial de cantaires Àngels de l’Alba, acompanyats per l’organista  Jesús Balletbó.

Un moment especial de la festa molt celebrat, el constituí a la sortida de l’Eucaristia el tradicional enlairament massiu de tres-cents globus ecològics i biodegradables des de la façana principal del temple a la Plaça Major, amb les pregàries de petits, joves i grans cap a la Mare de Déu. Cal recordar que l’any passat degut a la pandèmia aquest enlairament no es pogué celebrar.

Coincidint amb la festivitat es desenvolupà la tradicional campanya solidària del dia 8, iniciada el diumenge 5 i perllongada fins al 12 de l’actual. La campanya està destinada a recollir aliments, material escolar i d’higiene corporal i de la llar per cobrir les necessitats de Càritas Parroquial.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí, Salvador Cos i Josep Castellà