Els bisbats de Solsona i Vic caminen units en la promoció de l’ensenyament de la religió catòlica al centres educatius

Els docents de religió catòlica dels bisbats de Solsona i de Vic es reuneixen a la Cova de Manresa amb motiu del 500 aniversari de la conversió de sant Ignasi

Aquest dissabte 11 de desembre es va celebrar la trobada anual de mestres i professors de Religió Catòlica del bisbat de Vic, que enguany també va comptar amb la participació dels docents del bisbat de Solsona.

La jornada va començar amb la visita guiada a la Cova de Sant Ignasi que recentment ha estat enriquida amb els mosaics dedicats a la història de la Salvació, obra del jesuïta eslovè Rupnik.

Seguidament, el Dr. Antoni Prevosti, professor de Filosofia de la Naturalesa de la Universitat de Barcelona i expert en pensament oriental, va desenvolupar la conferència sobre l’Educació cristiana a la llum de l’experiència ignasiana.

El conferenciant va iniciar la seva dissertació explicant com la proposta de sant Ignasi sobre la necessitat d’elegir a Déu, com a “principi i fonament” per a la vida feliç, pot il·luminar el sentit últim de l’educació cristiana.

La intervenció del Dr. Prevosti va concloure amb un fructífer diàleg amb els participants on va donar resposta a algunes de les seves inquietuds: la importància de viure l’Evangeli un mateix per fer més atractives les classes; o com, davant de la desesperança que alguns alumnes experimenten, poden recordar el principi ignasià d’abandonar-se en Déu, pregant sempre pels alumnes, i mostrar-los que, davant les dificultats, Crist no els deixa d’estimar.

La trobada va finalitzar amb l’Eucaristia presidida pel Bisbe Romà Casanova. El prelat va entregar la “missió” als nous docents, un gest que mostra la necessitat de “caminar units” -sinodalment- famílies, bisbats i docents per promoure una veritable educació cristiana dels infants i joves.

Informa: Bisbat de Vic

,