Missa de la Comunitat i inici del Sínode diocesà a la Parròquia de Tàrrega

El diumenge dia 17 d’octubre, la comunitat parroquial targarina visqué una solemne i participada festa amb ocasió de celebrar-se la Missa de la Comunitat que obria el curs del 2021-22. A més era una celebració que donava l’inici oficial a les activitats del Sínode diocesà. Aquest s’obrí solemnement el dissabte 16 a la catedral de Solsona, presidit per Mons. Romà Casanova, administrador apostòlic de Solsona, acompanyat dels preveres i feligresia de tot el bisbat solsoní. De la parròquia targarina hi assistí un grup de vint-i-vuit feligresos presidits pel rector Mn. Vilaseca.

L’eucaristia celebrada a Santa Maria de l’Alba estigué oficiada pel rector de Tàrrega Mn. Josep Maria Vilaseca, amb la presència del nens de la catequesi, catequesi familiar i del Catesplai, amb els seus catequistes, a més dels diversos grups parroquials. En l’homilia Mn. Josep M. Vilaseca, assenyalà que era l’obertura del curs de les activitats parroquials. Especialment remarcà, que era el començament del camí sinodal de tres anys de durada articulat en tres fases -la diocesana, la continental i la universal-, acabant a Roma l’octubre del 2023. El Papa Francesc indicà que està encaminat per una Església sinodal de comunió, participació i missió. El Pontífex vol que les Esglésies del món aportin la seva reflexió, pregaria, escolta, diàleg i discerniment. Així mateix, el rector remarcà mostrant el seu logo ,que la Parroquial de Tàrrega celebrarà el proper any 2022 els 350 anys de la seva construcció (1672-2022).

Les pregàries i ofrenes simbòliques foren a càrrec de diversos representats de la comunitat targarina, i també feu entrada solemne al temple el Ciri Pasqual, amb la renovació de les  promeses del Baptisme. A l’acabar la missa tots els fidels sortiren en processó a la Plaça Major fent-se una gran rotllana i es cantà el Credo. Per tancar la festa es repartí dolça coca a tothom.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos