Inici del Sínode a la nostra diòcesi: Comencem a caminar junts!

El dissabte dia 16 d’octubre va tenir lloc, a la catedral de Solsona, la celebració d’inici del Sínode a la nostra diòcesi, presidida per Mons. Romà Casanova. Unes 180 persones laiques de diferents parròquies del nostre bisbat i uns 35 capellans, més els diaques, religiosos i religioses, els seminaristes i novicis van aplegar-se per conèixer què és el Sínode, celebrar-ho i caminar junts!

La jornada va començar amb l’acolliment dels participants als claustres de la catedral, tot compartint un esmorzar a peu dret. Allí van poder rebre la salutació del bisbe Romà, administrador apostòlic de Solsona.

Seguidament van entrar dins la catedral per escoltar la xerrada presentació del Sínode que va anar a càrrec del bisbe Romà i l’equip diocesà creat per a promoure la participació diocesana del Sínode. Aquest equip està format per la delegada Sra. Teresa Gené i els membres Mn. Abel Trulls, M. Lluïsa Garcia i el P. Francisco Marín. En aquesta presentació es va explicar què és un Sínode, quan serà el proper, de què tractarà, per què és tan important, quines són les fases del procés i com participar-hi.

En acabar va tenir lloc la solemne eucaristia d’inici del Sínode presidida pel bisbe Romà Casanova, el vicari general, el vicari judicial, el degà del capítol, capellans, diaques, seminaristes i novicis. Un moment molt emotiu fou l’entrada del ciri pasqual, portat per Mn. Abel, i acompanyat per 12 fidels, en representació de les 12 unitats pastorals parroquials de la diòcesi.

Com a cloenda totes les persones participants de la missa, tant mossens com laics, van sortir fora la catedral en processó i es van col·locar al voltant de la font de la Plaça Palau. Allí van cantar el Credo i fou el moment culminant d’unitat eclesial i de començar a caminar junts.

Cal destacar que, pràcticament, hi va haver representació de totes les parròquies de la diòcesi i això va ser un gran goig!

Informa: Bisbat Solsona / Fotos: Lluís Closa / Vídeo: Bisbat Solsona

, ,