Assemblea diocesana anual de Vida Creixent

El passat 20 d’octubre va tenir lloc l’Assemblea diocesana anual de Vida Creixent, enguany a la catedral de Solsona, presidida per l’administrador apostòlic de Solsona, Mons. Romà Casanova. En aquesta assemblea, a la qual hi van participar més d’un centenar de persones, va tenir lloc el relleu del president, Sr. Vicenç Quinquilla, després d’anys d’estar al capdavant de l’entitat. La nova presidenta fou la Sra. M. Lluïsa Garcia, membre de la Junta diocesana.

La jornada va començar amb la pregària inicial, feta pel consiliari diocesà, Mn. Abel Trulls. La pregària va ser la que el papa Francesc proposa pel Sínode, seguida per un Parenostre resat per tots els assistents.

A continuació, després que el consiliari de la Interdiocesana Mn. Xavier Morató fes un parlament, el Sr. Vicenç Quinquilla va deixar el càrrec fent notar que en tot aquest temps a Vida Creixent hi ha trobat: “el germà que m’ha ajudat a sentir la meva anima i a fer estada amb Déu en el meu interior”.

Al ser elegida per l’assemblea, i ratificada pel Sr. Bisbe, la nova presidenta Maria Lluïsa Garcia va voler dir a tothom que: “ens cal l’alegria dels infants i que l’hem d’encomanar als altres”, citant una frase del mateix Jesús, per tal d’aconseguir-ho: “Estimeu-vos al uns als altres, com jo us he estimat”.

La secretària de l’entitat va fer un breu resum de les activitats dels dos darrers anys, que amb motiu de la pandèmia han estat escasses, però interessants. Es va fer l’explicació de l’estat de comptes i tot seguit el bisbe Romà Casanova va cloure l’acte.

Acabada l’assemblea hi va haver una eucaristia presidida pel Sr. Bisbe i concelebrada per diferents mossens del bisbat. Mn. Grifell va dirigir els cants i l’Anna Castellà de Tàrrega va cantar el salm, amb la seva magnifica veu que arribà al cor. Fou una eucaristia molt participada i entranyable. En acabar l’eucaristia tingué lloc un dinar de germanor a Can Puig.

Cal destacar i agrair molt sincerament al bisbe Romà el seu interès per acompanyar el grup de Vida Creixent, i no tan sols això sinó que es va sentir germà amb totes les persones assistents, fent-se molt proper a les seves inquietuds, tot dient: “que cal pregar, viure l’amistat, i ser persones que es troben, comparteixen i estan juntes organitzant activitats”.

Informa: Vida Creixent

, ,