Activitats vàries a la parròquia de Tàrrega

Concert d’orgue i cant del 23é Festival d’Orgues de Ponent i del Pirineu

El temple barroc de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega acollí la celebració d’un concert de cant i orgue, la tarda del diumenge dia 10 d’octubre, organitzat per l’Associació Amics de l’orgue de les Comarques de Lleida , el qual tingué la presència d’un centenar d’afeccionats a la música tant de la ciutat com d’altres punts de la comarca, els quals rubricaren l’audició amb llargues ovacions al seus intèrprets.

El concert fou a càrrec de l’organista de la Basílica de Ntra. Senyora del Pilar de Saragossa, Juan San Martín, acompanyat de la soprano lleidatana Olga Farrando . S’interpretaren al llarg d’un hora composicions de Toldrà, Willsher, Mompou, Hahn, Massenet i Bizet fent les delícies dels assistents a l’audició.

L’acte fou introduït amb unes paraules del regidor de cultura de l’Ajuntament de Tàrrega, Carles Vilchez, i presentat pel cronista Josep Castellà. En el concert es tingué un emotiu record pel malaurat Àngel Sans i Sorribes, organista de la parroquial targarina, traspassat el passat  26 de setembre.

El 37è Aplec a la Mare de Déu del Remei dels Molars

L’Aplec dels Molars celebrà la seva trenta-setena edició el matí del dissabte 9 d’octubre a la capella de la Mare de Déu del Remei, a la partida del terme dels Molars de Tàrrega. Allí els targarins bastiren un monòlit de pedra l’any 1815 per venerar a la Verge del Remei, patrona de la Plana d’Urgell.

En aquest 2021 s’hi aplegaren una cinquantena de devots, uns arribats a peu des de Tàrrega i altres en vehicles, iniciant-se la trobada amb el res del rosari. Després s’oficià l’Eucaristia presidida per Mn. Josep Maria Vilaseca, rector de la parròquia targarina, en quina homilia significà entre altres: “Tots venim a peregrinar per venerar a la Mare de Déu del Remei demanant ens sigui un bon remei pel cos i l’anima”. Recordà, prop del lloc discorre el Camí Ignasià que mena a Verdú, en un any en què se celebren els 500 anys de la conversió de Sant Ignasi de Loiola. Al final s’interpretà l’Himne a la Verge dels Molars (1986), lletra de Lluís Serra i música de Mn. Carles Melé. Feta la foto de família la trobada acabà compartint- se un esmorzar, amb el repartiment  de les tradicionals pomes portades per Josep Salvadó.

Catalònia Sacra fa una visita guiada a les pintures de Josep Minguell, dins les Jornades Europees de Patrimoni

En les activitats programades de les Jornades Europees de Patrimoni, Catalònia Sacra organitzà una visita guiada interpretada en llengua de signes catalana, a les pintures contemporànies de l’artista targarí Josep Minguell Cardenyes, a l’església de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega.

L’autor dels notables murals al fresc, Josep Minguell, explicà al grup de visitants tot el procés de creació i les tècniques emprades en  una gran obra pictòrica, realitzada a la nau central i laterals del creuer del temple parroquial, iniciades l’any 2005 i acabades el 2011. Unes pintures que ocupen un total de vuit-cents metres quadrats, simbolitzant des del Gènesis fins a la Nativitat i la Resurrecció del Senyor.

Minguell manifestà voler culminar la seva obra pictòrica amb la realització d’altres frescos en el presbiteri, quines pintures es volen inaugurar el maig de 2022, dins les festes patronals targarines de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba. El projecte, esbossos i maquetes, es podrà veure en una exposició al Museu Comarcal d’Urgell a Tàrrega a partir del proper 26 de novembre.

Informa: Josep Castellà