Joves del grup DodeDéu cap a la ciutat eterna – Pelegrinatge a Roma

El que va començar com un neguit dels joves vinculats al grup DodeDéu (de les Agrupacions Parroquials de Bellpuig i de Mollerussa) de passar uns dies per explorar l’interioritat i viure en l’Amor, es va convertir en un viatge a la ciutat –precisament– de l’Amor. Tot això, aprofitant la situació de pandèmia que, malgrat els inconvenients, també ofereix moltes oportunitats per créixer en l’Amor.

Molt engrescats i entusiasmats van sortir de Barcelona rumb cap a Roma. El grup DodeDéu va arribar, tot i amb retard, a la Ciutat Eterna a les 08:44; disposats a gaudir d’uns dies més que entretinguts. Allí començà la nostra recerca de testimonis de fe i amor que commouen i han commogut l’Església catòlica: sant Llorenç, sant Pere, sant Pau, sant Joan Pau II, sant Ignasi de Loyola, sant Josep Mª Escrivà, sant Lluís Gonzaga i sant Felip Neri entre els pocs altres més que els joves pelegrins van poder descobrir al llarg dels tres vertiginosos dies.

Aquests exemples de bona vida que van anar trobant pels racons de Roma van donar fruit de diferent manera en cadascun dels joves. No obstant, alguna de les coses que sí que poden destacar és que tots ells van ESTIMAR sense cap mena de condicions i de forma totalment gratuïta. I aquest amor incondicional el van aconseguir mitjançant l’exemple de bona vida de Jesús. Dit d’altra manera, d’aquest pelegrinatge es va tornar amb la convicció que l’Amor és el que dona sentit a la vida (amb totes les conseqüències que això suposa, com per exemple, la FELICITAT).

Més enllà de tots els monuments, majestuositat, cants, signes i símbols de devoció… que, en major o menor mesura els ajudava a comprendre alguns passatges de la Bíblia i a connectar amb ells mateixos i amb Déu, el que podem subratllar d’aquest pelegrinatge és que, senzillament, allò IMPORTANT ÉS ESTIMAR COM CRIST ENS ESTIMA.

Informa: Agrupacions Parroquials de Bellpuig i de Mollerussa