I Jornada de la CEE dedicada a les Oficines diocesanes per a la protecció de menors

El dia 15 de setembre va tenir lloc aquesta jornada a Madrid, en la qual hi va participar la delegada de Protecció de Menors i Adults Vulnerables de la nostra diòcesi de Solsona, Sra. Clara Carbonell.

Publiquem la nota de premsa feta per la CEE:

La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) va celebrar, el dia 15 de setembre, la primera Jornada prevista per als responsables de les Oficines diocesanes per a la protecció dels menors i prevenció d’abusos. Aquestes oficines, creades a tot Espanya, tindran un grup d’assessorament al seu servei en la CEE, per a així, atendre les seves peticions o necessitats concretes.

El secretari general de la CEE, Mons. Luis Argüello García bisbe auxiliar de Valladolid, va ser l’encarregat de la presentació i clausura d’aquest encontre, al qual van assistir els representants de la pràctica totalitat de les diòcesis espanyoles.

Posteriorment a l’obertura, els participants van realitzar una posada en comú del treball en aquestes oficines diocesanes, on van poder donar a conèixer els èxits i dificultats que s’han produït al llarg de l’últim any.

Jesús Rodríguez Torrente, Auditor del Tribunal de la Rota de la Nunciatura Apostòlica a Espanya, va oferir una ponència sobre la «Identitat de les oficines de denuncies d’abusos a menors» i el Vicesecretari d’Assumptes Generals de la Conferència Episcopal Espanyola, Carlos López Segovia, va exposar els «Tipus de denuncies i possibilitats d’actuació».

Per la tarda, la trobada va continuar amb la intervenció de Salomé Adroher Biosca, que va analitzar la «Cura integral de menors i persones vulnerables».

L’Assemblea Plenària del mes d’abril va aprovar la creació d’un servei d’assessorament per a les oficines diocesanes per a la protecció dels menors i la prevenció d’abusos. Aquest servei de comunió i ajuda es prestarà a les oficines diocesanes creades a tot Espanya per a donar suport als seus treballs en les diverses àrees de la seva activitat. Aquest servei estarà també a disposició de les oficines creades per les congregacions religioses.