Solemnitat i participació en la festivitat del Corpus Christi a la UPP de Tàrrega

La feligresia targarina celebrà la festa del Corpus Christi 2021 amb tota solemnitat i participant activament en els actes religiosos organitzats per la UPP de Tàrrega, amb la col·laboració també el diumenge dia 6 de la figura del bestiari local, l’Àliga. Com a pròleg, des del capvespre del dijous 3 fins la tarda del dia 5, se celebraren en diversos torns mati i tarda, les 40 hores per al Senyor a la Capella dels Dolors i el Santíssim, acabant amb una tarda de Worship d’adoració guiada de pregàries i cants dins del mes del Sagrat Cor, a la nau principal del temple.

En la gran festivitat del Corpus del diumenge dia 6, s’oficià a les dotze del migdia una missa solemne a Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector de la UPP de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En l’homilia, Vilaseca assenyalà entre altres: “els cristians per viure necessitem de l’eucaristia que és el tresor més gran que té l’Església, en les dues dimensions: espiritual i social”. En el Corpus se celebra el Dia de la Caritat, i així una responsable de Càritas Parroquial Tàrrega, M. Carme Bernad, llegí el pregó d’enguany sota el lema “Siguem  més poble”, on la col·lecta anà destinada a la Càritas Diocesana.

Acabada l’eucaristia es feu una petita processó amb la custòdia del Santíssim, acompanyada dels nens/es de Primera Comunió i catequistes, fent Mn. Vilaseca la benedicció de la ciutat des de la porta principal de la Plaça Major. Després, la custòdia entrà solemnement acompanyada de l’Àliga de la Ciutat a l’interior de l’església, ballant aquesta, davant del Senyor en senyal d’homenatge dels targarins al Santíssim. Degut a les normes de la pandèmia del covid-19, per segon any consecutiu, no es pogué celebrar la tradicional Processó del Corpus pels carrers cèntrics de la ciutat.

Informa: Josep Castellà / Josep M. Martí Carnicer