Segona jornada de “Descobreix l’Urgell, Ignasià”

Fa unes setmanes tingué lloc la segona de les caminades de la iniciativa “Descobreix l’Urgell Ignasià”, organitzada per l’Ajuntament de Verdú, Consell Comarcal de l’Urgell i Consell Esportiu de l’Urgell. Es feu dins del nucli urbà de Verdú (Urgell), amb l’objectiu de commemorar el 500 aniversari de la conversió de sant Ignasi de Loiola.

Una quarantena de persones gaudiren d’una visita guiada a càrrec de la tècnica de turisme Maria Àngels Cuscullola, la qual començà al Castell de Verdú passant pel Santuari de Sant Pere Claver, la casa natal de l’Apòstol dels Negres, el casc antic de la vila i acabant a l’Espai de Ceràmica Cal Berlí. Després els que volgueren caminaren pel camí vell de Tàrrega, tot endinsant-se en el paisatge de camps de cereals, oliveres i vinya, camí que està marcat amb fletxes de color taronja.

A la comarca de l’Urgell el Camí Ignasià transcorre per Bellpuig, Verdú, Tàrrega i El Talladell. Aquest és un camí de pelegrinatge internacional que comença a Loiola (Guipúscoa) i acaba a Manresa. Una ruta de gairebé 700 km que està dividida en 27 etapes.

La tercera jornada serà el proper dissabte 29 de maig a Tàrrega, amb la sortida a les 11 hores des de la plaça Major.

Informa: Josep Castellà