Reunions i encontres de la delegació de Joventut

Reunió de l’equip de la Delegació de Joventut i declaració de la minivisió

El passat dissabte dia 22 de maig l’equip de la Delegació de Joventut es va trobar a Sant Salvador de Torruella —a la Unitat Parroquial Pastoral de Súria— per seguir planejant i plantejant les línies d’acció de la Delegació.

—per estar al servei de Déu, dels joves i de les parròquies, cal marcar objectius que ens ajudin a tots a apropar-nos a les nostres realitats parroquials concretes. En la reunió del passat dissabte la Delegació de Joventut va intentar discernir quin és el treball que cal fer després del recés d’Efatà.

Després d’una experiència de Déu tan bonica com és el recés d’Efatà, convé un temps d’acompanyament, un temps de seguir descobrint qui és Déu per a nosaltres. Un temps que ens ajudi a buscar, a conèixer, a estimar, a seguir i a donar a conèixer Jesús.

Després de força temps resant i discernint què havia de ser la Delegació de Joventut, hem vist que la minivisió que millor defineix el treball que fem i que volem fer amb la pastoral juvenil és el de ser: “Brúixola que guia als joves a les seves parròquies”.

L’explicació de la nostra minivisió és el que concreta el nostre treball. Entenent la nostra realitat geogràfica rural, la Delegació de Joventut, vol ser brúixola que guia als adolescents i als joves a trobar-se amb Jesús i a viure la fe en les seves parròquies.

Aquesta brúixola tant serveix per al jove que ja té alguna vinculació a la vida cristiana (parroquial o d’algun altre tipus), com aquell jove que desconeix completament la fe. És una brúixola que funciona com un “hospital de campanya”.

Treballem perquè els joves busquin, trobin, estimin, segueixin i donin a conèixer a Jesús, especialment a les seves parròquies, i fomentant sempre el treball conjunt i la comunicació mútua.

Informa: Delegació de Joventut

Rencontre d’Efatà el dia de Pentecosta a Sant Salvador de Torruella

El passat diumenge dia 23 de maig, Solemnitat de la Vinguda de l’Esperit Sant, els joves del Bisbat de Solsona que van participar al recés d’Efatà es van retrobar a Sant Salvador de Torruella per viure un dia de convivència i pregària.

El recés d’Efatà ens ajuda a veure de formes molt concretes la manera en com Déu ha passat per la nostra vida i ens ha estimat. El rencontre d’Efatà del Diumenge de Pentecosta en certa manera volia ser un “remember” de l’experiència que van viure caminants i servidors.

L’encontre, senzill, però a la vegada emotiu va girar entorn a la festa que celebràvem i va donar un paper protagonista al que alguns sants han anomenat “El Gran Desconegut” —l’Esperit Sant—. Una dinàmica matinal, la celebració de la Santa Missa —pel nostre consiliari, Mn. Marc Majà—, dinar de germanor, una estona de xerinola i per acabar una plàtica sobre l’Esperit Sant i una Vetlla de pregària, on van poder descansar en el Senyor.

L’estona d’Adoració al Santíssim va estar presidida pel nostre bisbe Xavier, que ens va acompanyar durant part de la jornada. Mn. Joan Casals, rector de Súria, i Mn. Xavier Romero, rector de Cervera, també ens van acompanyar per tal que tots aquells que es volguessin acostar al Sagrament del Perdó ho poguessin fer.

—que l’Esperit transformi els nostres cors de pedra en cors de carn (cf. Ezequiel 36, 26).

Informa: Delegació de Joventut

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies