III Jornada del camí ignasià al seu pas per l’Urgell

El dia 29 de maig tingué lloc el tercer walking tour “Tot descobrint el Camí Ignasià”, al seu pas per la comarca d’Urgell. El matí del dissabte la ciutat de Tàrrega acollí un grup de gent sota la visita guiada de l’historiador Jacinto Bonales. Aquest explicà la Tàrrega de l’època de quan Ignasi de Loiola va passar per la ciutat.

Va ser un itinerari de dues hores passejant per la vila antiga, tot indicant la localització dels indrets i costums de l’època. El recorregut fou per les places Major, Sant Antoni, Albers, i Sant Josep de Calassanç, i els carrers Major, Agoders, i Sant Joan.

Aquesta visita és la tercera del cicle, després de fer-se la de la vila Bellpuig i la de Verdú, les dues durant aquest mes de maig  La darrera tindrà lloc el dissabte 12 de juny a la veïna  població del Talladell.

El dia 31 del proper mes de juliol hi haurà una caminada nocturna, de Bellpuig fins a la finca del Mas de l’Estadella, prop de Preixana. Així mateix el 26 de setembre hi haurà la” bicicletada Ignasiana” la qual discorrerà de Verdú fins a Manresa.

L’organització de les caminades va a càrrec del Consell Comarcal d’Urgell, i els ajuntaments de Bellpuig, Tàrrega i Verdú, i el Consell Esportiu de l’Urgell. Cal dir que iniciatives com aquestes ajuden a difondre el territori entre la població local, donat que es tracta d’ un camí molt conegut arreu, i a voltes desconegut al propi territori.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Consell Comarcal d’Urgell