Festa Major en honor de les Santes Espines, a Tàrrega

Tàrrega  renovà una tradició de cinc segles celebrant el 13 de maig, la festa en honor de les Santes Espines, quina devoció està documentada l’any 1551. Una festivitat que enguany per la pandèmia del Covid-19, ha tingut tots els actes religiosos a l’interior de la parroquial de Santa Maria de l’Alba, amb presència de nombrosa feligresia omplint el temple dins les normes sanitàries.

Començà amb la solemne entrada de les relíquies de les Santes Espines que amb processó arribaren des de la Capella del Santíssim fins l’altar major. Seguí l’Eucaristia solemne concelebrada pel rector de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, sacerdots de la Unitat Pastoral Parroquial i del bisbat, religiosos i el diaca Joan Novell.

L’homilia fou predicada per Mn. Abel Trulls i Noguera, rector de Bellpuig, assenyalant entre altres: “el tenir les Santes Espines és un privilegi de Nostre Senyor que els targarins han de preservar i donar a conèixer a les noves generacions”.

La celebració tingué la presència de les autoritats locals, encapçalades per l’alcaldessa Alba Pijuan, i la participació dels capitans i capitanes de la festa, les quals feren les pregàries i l’ofrena floral a les històriques Santes Espines. Al final hi hagué la veneració de les Santes Espines mentre es cantaven els seus Goigs. Cal dir que degut al Coronavirus no es va fer la tradicional processó pels carrers de la ciutat.

Informa: Josep Castellà