Celebracions a la parròquia de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega

Cloenda activitats de Família Unida de la Unitat Pastoral Parroquial

La tarda del passat dissabte dia 22 a l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba, tingué lloc la darrera de les trobades mensuals de Família Unida de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega del curs 2020-21, les quals darrerament han estat presencials dins les normes sanitàries de la Covid-19.

Aquesta trobada estigué dedicada a l’Any de la Família, que ha instaurat el Papa Francesc, iniciant-se amb paraules de benvinguda del rector de la UPP Josep Maria Vilaseca. Després, la treballadora apostòlica Clara Carbonell detallà les propostes diocesanes del dit any iniciat el passat 19 de març perllongant-se fins al juny de 2022. Entre altres, promoure trobades familiars aprofundint en l’amor familiar, fer-se trobades d’oci durant l’any, treballs de reflexió sobre temàtica familiar, comentar i reflexionar el Capítol IV Amoris Laetitia , i una possible peregrinació a Roma.

Tanmateix la treballadora apostòlica Helena Tarragó, entre els objectius dedicats a les  famílies de la UPP de Tàrrega, assenyalà positivament el Cafè  Familiar que al llarg de deu diumenges ha reunit pares i fills cada quinze dies, amb xerrades als pares tot prenen un cafè, assistint després a la missa major del diumenge. Aquest any, però, degut a la pandèmia, es feren sessions telemàtiques i les dues últimes presencials. El Cafè Familiar és una oportunitat per conèixer els pares i fer-los participar de la preparació dels seus fills.

Mn. Josep M. Vilaseca tancà la trobada amb comentaris del capítol IV del llibre Amoris Laetitia, repartint-se exemplars als reunits. Es formaren tres grups que tractaren com poder construir aquesta veritable Família Unida en la nostra comunitat, fonamentada en l’amor. Informà de celebrar-se enguany l’Any Ignasià i d’una possible peregrinació a Manresa; dels  propers exercicis espirituals a Solsona i del Curs Nova Vida. La trobada va acabar amb una Vetlla a l’Esperit Sant i Adoració al Santíssim, en la vigília de la Pentecosta.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó

Primeres Comunions a la UPP de Tàrrega el dia de la Pentecosta

Després de les Festes Patronals i coincidint amb la solemnitat de la festa de la Pentecosta, la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, endegà la sèrie de celebracions de les Primeres Comunions, de tots aquells petits/es que han cursat la catequesi infantil i el Café Familiar, les qual es perllongaran fins  el proper juny, acompanyats del seus catequistes.

Així, el diumenge de Pentecosta a la missa major de les dotze a Santa Maria de l’Alba feren la seva Primera Comunió: Jesús Estrada, Maria Castelló, Bertha i Marcel-Andre Balp, Meritxell Albets i Eloi Oliva. Presidí la solemne eucaristia, el rector Mn. Josep Maria Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En l’homilia mossèn Vilaseca indicà: “aquest dia de la Pentecosta en què celebrem la vinguda de l’Esperit Sant és una data molt assenyalada en la qual hem de demanar que aquest vingui i ens transformi”. Els nens/es de la Primera Comunió renovaren amb la nombrosa feligresia les  promeses del Baptisme i feren les diverses pregàries abans de rebre per primera vegada el Cos del Senyor.

A l’acabar reberen per part de la parròquia targarina un recordatori de la seva Primera Comunió, enmig d’uns aplaudiments dels assistents, fent- se la foto de família davant la patrona la Mare de Déu de l’Alba. Les músiques i cants foren a càrrec dels Àngels de la Parròquia, acompanyats  de l’organista Jesús Balletbó. En la vigila de la festivitat es feu la Vetlla de l’Esperit Sant amb una Adoració al Santíssim, i també s’administrà la Primera Comunió a la nena Ares Albareda.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó i Salvador Cos

, ,