Celebració de la Festa Major de la Santa Creu d’Anglesola

La vila d’Anglesola celebrà el dilluns 3 de maig la Festa Major de la Santa Creu, també coneguda com la Festa de la Caritat.

Abans de la celebració eucarística es feu una petita processó, guardant-se les distàncies, amb una cerimònia davant l’església parroquial de Sant Pau de Narbona. Hi hagué la benedicció dels quatre punts cardinals del terme, així com la dels Panets de la Caritat.

A les dotze del migdia s’oficià la solemne eucaristia a l’església parroquial de Sant Pau Narbonenc, presidida pel rector d’Anglesola i de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, concelebrant amb els mossens de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Josep Camprubí i Joan Viladot, acompanyats del diaca Joan Novell. Predicà l’homilia Mn. Antoni Bonet, rector de Balsareny i antic rector de la vila durant set anys (1991/98). En els primers bancs del temple hi hagué la presència dels nou Prohoms d’Anglesola i de l’Ajuntament, presidit per l’alcaldessa Carme Miró. Un grup de petits feren unes ofrenes florals.

Acabada la celebració eucarística els devots feren la sentida veneració de la Santa Creu, interpretant-se els Goigs a la Santa Creu.

Com és tradició en aquesta jornada centenària, un dels actes emblemàtics és el repartiment per la tarda del Panets de la Caritat als anglesolins. Degut a la pandèmia del coronavirus, els Prohoms d’Anglesola, l’Ajuntament i voluntaris els van repartir dins unes petites bosses per totes les cases de la població. Es van lliurar cinc-centes bosses amb vuit d’aquests Panets, i altres per entregar a gent de comarques, fins un total de 6.000. Segons la tradició popular els panets col·locats als camps i habitatges guarden dels danys de les tempestes de pedra durant l’any, i també de la salut dels devots.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Clara Carbonell i Josep Castellà