Una Setmana Santa molt viscuda i participada, a la UPP de Tàrrega

La Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega ha viscut una Setmana Santa d’aquest 2021, per segon any consecutiu ben diferent, amb unes celebracions litúrgiques celebrades amb nombrosa feligresia dins del temple parroquial.

Així mateix al Santuari de Fàtima s’hi feren les funcions del Dijous i el  Divendres Sant. Cal dir que s’ha pogut participar dels actes dels Dies Sants peró amb notables variacions, com no poder fer-se al carrer les benediccions de palmes i rams en el Diumenge de Rams i el Viacrucis Penitencial de la nit del Divendres Sant .

La celebració de l’Últim Sopar del Dijous Sant revestí una notable solemnitat i participació, presidida pel rector de la UPP de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca, seguida d’una vetlla de pregària davant el monument  de la Capella dels Dolors i el Santíssim.

La jornada del Divendres Sant, revestí la devoció i emoció intima pròpia de La Passió del Senyor. Assenyalar que per segon any consecutiu no se celebrà el Viacrucis Penitencial on desfilava pietosament pels carrers el Sant Crist de la Sang i dels Pagesos. La practica pietosa del Viacrucis es realitzà dins de la Parroquial, portant-se una  creu per un feligrès distint en cadascuna de les catorze estacions, amb la presència destacada del Sant Crist de la Sang i la Verge dels Dolors al presbiteri, acompanyats d’una representació dels Armats de Tàrrega, acabant amb la veneració de l‘històric Crist.

El vespre del Dissabte Sant acabà el Tridu Pasqual celebrant-se la missa solemne de la Vetlla Pasqual a Santa Maria de l’Alba, amb gran  concurrència, com també al Santuari de Fàtima. I el  4 d’abril, hi hagueren les celebracions eucarístiques del Diumenge de Pasqua molt viscudes i joioses a la Parroquial i a  l’església del Cor de Maria .

Malgrat les circumstàncies obligades pel coronavirus, podem estar  satisfets recordant la situació de l’anterior 2020, on estiguérem els Dies Sants confinats a les llars, només seguint els oficis litúrgics pel canal de Youtube de la Parròquia. Confiem que el 2022 es pugui tornar a la normalitat.  –

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer, Salvador Cos i Diari Segre