La Festa del Sant Crist Trobat a Santa Maria de l’Alba de Tàrrega

Els devots targarins renovaren la tradició de la Festa del Sant Crist Trobat, amb orígens de l’any 1650, en una imatge venerada a la capella de l’església medieval de Sant Antoni, al casc antic. Per segon any consecutiu aquesta antiga tradició, degut a la pandèmia del coronavirus, no es pogué celebrar en dit temple, que es troba ara tancat.

Així el migdia del dia 11, Diumenge de Pasqüetes, el següent a la Pasqua de Resurrecció, i Festa de la Divina Misericòrdia, s’oficià una solemne eucaristia al temple parroquial de Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial Mn. Josep Maria Vilaseca, acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En l’homilia Vilaseca assenyalà: “Tàrrega ha de recordar i no oblidar aquesta festivitat i transmetre-la a tothom”. Els cants tingueren la col·laboració del grup cantaires Àngels de l’Alba acompanyats per l’organista Jesús Balletbó. Durant la comunió es cantaren els Goigs, amb música de Jaume Vidal i lletra d’Antoni Bonastre. En la vigília del dissabte es feu una adoració al Santíssim i el tradicional Rosari al Sant Crist.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó i Josep M. Martí Carnicer