Trobada quaresmal de la Família Unida de la UPP de Tàrrega

L’església parroquial de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega acollí la celebració de la trobada quaresmal dels diversos grups i responsables de Família Unida, la tarda del dissabte 27 de febrer. Una trobada presencial celebrada després de tants mesos de pandèmia i tenint present totes les mesures sanitàries. Una trobada amb els elements quaresmals: pregària, dejuni i almoina.

La trobada de Família Unida s’obrí amb unes paraules de presentació i agraïment del rector mossèn Josep Maria Vilaseca, assenyalant que la parròquia ha de ser cada cop més missionera i acollidora. Continuà amb una invocació a l’Esperit Sant, la lectura de l’evangeli del dia i el res del Parenostre.

El tema a tractar en aquesta reunió quaresmal estigué dedicat a l’Acollida, exposant-se les oportunes reflexions per Carmina Más, Carme Guim, Helena Tarragó i Mn. Vilaseca, que foren analitzades i compartides pels quatre grups que es formaren elaborant les respectives conclusions. Aquestes foren presentades per la treballadora apostòlica Clara Carbonell, ressaltant-se especialment la importància de fer-se una bona acollida a tots els qui acudeixen al temple i així mateix dins de la pròpia litúrgia de l’eucaristia.

La trobada continuà amb una adoració al Santíssim i confessions, centrada en pregar per les persones més necessitades i pobres, pels projectes de Mans Unides i esperonant-nos a tots a ser solidaris, especialment en la Quaresma. Després de la pregària es va fer l’explicació dels projectes de Mans Unides, per part del grup parroquial que dinamitza aquestes propostes, així com la projecció del vídeo de la campanya.  Enguany es va fer un Sopar Solidari, cadascú a casa seva però mantenint l’esperit solidari i el to auster (pa amb oli i una poma). Finalment es va acabar la tarda amb la celebració de l’eucaristia.

La trobada, malgrat les mesures del covid, va deixar molt bon regust a tots els participants.

Informa: Josep Castellà / Foto: Helena Tarragó

,